تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۷۲۲۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون وزیر اقتصاد در یاسوج: گمرک ایران الکترونیکی شد

می متالز - معاون وزیر اقتصاد ‌از الکترونیکی شدن گمرک ‌در راستای سرعت‌بخشی در ارائه خدمات و بالا بردن کیفیت خبر داد و گفت: گمرک ما در عملیات الکترونیکی شدن تقریبا فعالیت‌های خود را کامل کرده و امسال اکثر اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی پر شد.
معاون وزیر اقتصاد در یاسوج: گمرک ایران الکترونیکی شد

به گزارش می متالز، اسماعیل جلیلی ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نگاه و تلاشی که دولت برای توسعه مدنظر قرار داده نگاه به ظرفیت اقتصادی در درون کشور بوده و تلاش دولت و وزارت اقتصاد در حذف قوانین مازاد در راستای کمک به بخش خصوصی است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی بخشودگی جرایم مالیاتی، حذف قوانین و بخشنامه‌های مزاحم و استفاده از ابزار تهاتر و اسناد خزانه را در راستای کمک به بخش خصوصی و پیمانکاران دانست و افزود: این ظرفیت‌ها به منظور تقویت بخش خصوصی ایجاد شده و باید از این فرصت‌ها استفاده شود.

جلیلی با بیان اینکه حتما در حوزه اقتصادی بخش‌های پنهان هم داریم و هیچکس این مسأله را رد نمی‌کند، گفت: بخش خصوصی در سال 97 حدود 10 هزار میلیارد از محل فرار مالیاتی درآمد داشت که امسال هم همین میزان فرار مالیاتی تکرار شد.

وی با بیان اینکه دوره انتظار فرآیند صدور مجوزات کم شده است، به اهمیت پنجره واحد در بهبود شرایط کسب و کار اشاره داشت و عنوان کرد: پنجره واحد حتما باید از فضای فیزیکی به فضای الکترونیکی برود و اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد باید تلاش کند رویکرد پنجره واحد نسبت به وضعیت کنونی بهبود پیدا کند و ما بازخورد این موضوع را از طریق استانداری دنبال می‌کنیم.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی به مصارف بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و ابراز کرد: نسبت مصارف بانک‌های توسعه‌ای و دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به منابع بیش از 100 درصد و بیش از میانگین کشوری است به طوری که مدیران بانک‌ها در این استان با تهدیدهای مدیران بالادستی خود در مرکز روبرو شده‌اند که چرا بیشتر از منابع، مصارف داشتید.

جلیلی به بانک‌های خصوصی هم اشاره داشت و گفت: بانک‌های خصوصی باید منابع و مصارف خود را تا سقف قانونی در استان‌ها رعایت کنند و اگر این بانک‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد انحرافی دارند این موضوع به عنوان یک دغدغه در شورای اقتصاد و پولی بانک مرکزی مطرح می‌شود و تلاش می‌کنیم انضباط را در زمینه رعایت منابع و مصارف بانک‌های خصوصی ایجاد کنیم.

وی در رابطه با افزایش وصول مالیاتی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 103 درصد وصول مالیاتی داشتیم که بخش عمده آن معوقات مربوط به سال‌های قبل و بخشی مربوط به بخشودگی است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی از الکترونیکی شدن گمرک کشور در راستای سرعت‌بخشی در ارائه خدمات و بالا بردن کیفیت خبر داد و تصریح کرد: گمرک ما در عملیات الکترونیکی کردن تقریبا فعالیت‌های خود را کامل کرده و امسال اکثر اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی پر شد.

جلیلی با اشاره به مخالفت بانک صنعت و معدن با پرداخت تسهیلات ارزی به پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت، گفت: بانک‌های توسعه‌ای ما اراده‌ای برای زمین زدن طرح‌ها ندارند و اگر قوانین مانع پرداخت تسهیلات می‌شود این را به حساب آنها نگذارید.

وی به حوزه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و بیان کرد: این استان در حوزه صادرات دچار آسیب است زیرا تولیدات این استان از طریق گمرک خودش صادر نمی‌شود و سرمایه‌گذاری نیاز است که این محصولات را به صورت عمده خریداری کرده و از طریق گمرک استان صادر کند.

عناوین برگزیده