تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۷۴۰۱۴

نقش موثر تعاونی‌ها در بخش بنادر

می متالز - معاون امور تعاون وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌های حمل‌ و نقل نقش موثری در حمل‌ و نقل عمومی دارند و نقطه قوت آنها در بخش دریایی و بنادر جزایر جنوب کشور است که ۹۰ درصد جابه‌جایی‌های این منطقه را تعاونی‌ها انجام می‌دهند.
نقش موثر تعاونی‌ها در بخش بنادر

به گزارش می متالز، محمد کبیری روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: تعاونی‌های حمل‌ونقل همچون تعاونی‌های اتوبوسرانی، مینی‌بوس‌رانی، سواری کرایه و کامیون‌داران، تاکسیرانی، وانت‌باران و لنج‌داران نقش تاثیرگذاری در حمل‌ونقل عمومی کشور دارند. وی افزود: توسعه حمل‌ونقل از پایه‌های اصلی و اساسی توسعه پایدار و زیربنایی توسعه اقتصادی در جهان امروزی است که ضمن موثر بودن بر فرآیند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه درحال تغییر و تحول است. کبیری با اشاره به تقسیم‌بندی تعاونی‌های حمل‌ونقل به چهار گروه حمل کالا، مسافر، درون شهری و حمل‌ونقل دریایی، افزود: این تعاونی‌ها با هدف ساماندهی فعالیت حمل‌ونقل در بخش‌های مختلف، تامین نیازهای شغلی و ارائه خدمات حرفه‌ای به اعضای خود که شامل مالکان، رانندگان و کارکنان هستند، تشکیل شده‌اند و به عموم مردم خدمات ارائه می‌کنند.

معاون امور تعاون وزارت کار بیان کرد: ۶۰ درصد جابه‌جایی کالا و صادرات در خلیج‌فارس، ۷۰ درصد حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مسافر و حدود ۲۵ درصد حمل‌ونقل کالای کشور توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود. وی اضافه کرد: بیش از ۲۱۰۰ شرکت تعاونی فعال در حوزه حمل‌ونقل با تعداد نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر عضو و بیش از ۲۳۰ هزار نفر اشتغالزایی در کشور وجود دارد و در تلاش هستیم تعاونی‌های حمل‌ونقل را توسعه و به نوسازی حمل‌ونقل عمومی کمک کنیم. کبیری تصریح کرد: تعاونی‌ها در بخش حمل‌ونقل ریلی و هوایی نقشی ندارند و باید تلاش کنیم زمینه حضور تعاونی‌ها در این بخش از حمل‌ونقل را نیز فراهم کنیم.

عناوین برگزیده