تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۷۴۸۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرمند در نطق میان دستور مجلس:

بودجه سال ۹۹ باید واقع بینانه دیده شود/ لزوم لحاظ مانع تراشی آمریکا در فروش نفت ایران در بودجه

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه بودجه سال ۱۳۹۹ را باید واقع بینانه دید، گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعا شاهد ادامه مانع تراشی آنها در فروش نفت خواهیم بود.
بودجه سال ۹۹ باید واقع بینانه دیده شود/ لزوم لحاظ مانع تراشی آمریکا در فروش نفت ایران در بودجه

به گزارش می متالز، فردین فرمند در نشست علنی عصر امروز یکشنبه (یکم دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، مشکلات کنونی جامعه را یادآور شد و گفت: متاسفانه مردم میانه حتی قبل از زلزله اخیر برای سال ها از وضعیت نامناسبی برخوردار بودند به ویژه از زمانی که اتوبان کنار شهر احداث و میانه را در بن بست قرار داد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زلزله میانه در مدت کوتاهی فراموش شد زیرا مسئله افزایش نرخ بنزین در کشور مطرح شد. در این شرایط آیا مردم را از وضعیت بنزین و گرانی آن مطلع کردید؟

وی خطاب به مسوولان اجرایی کشور افزود: آیا مردم را برای مقابله با تحریم ها آماده کردید؟ آیا مردم محرم مسوولان هستند؟ متاسفانه مسائل آتش زدن بانک ها موجب فراموش شدن وضعیت مردم میانه شد که در پای کوه ها زیر یک متر برف زندگی می کنند. مردم نمی توانند در هوای سرد در چادر و مسکن های موقت زندگی کنند.

فرمند ادامه داد: سیل هم آمد البته با تدابیری که اندیشیده شد در چند روز اخیر تبعات آن مدیریت شد اما آیا هوای سرد و یخبندان را می‌توان در چند روز مهار کرد؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حدود یک سال قبل در همین روزها در نطق خود متذکر شدم که اجازه خرید یک میلیون و نیم نفت را به ما نخواهند داد اما بودجه سال 1398 را به همان شکل دیده شد. حال بعد از یک سال که یک چندم میلیون نفت را نتوانستید بفروشید، باز روی یک میلیون بشکه نفت خام می خواهید بودجه ببندید؟ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزیک است لذا اجازه نخواهند داد که ایران 100 تا 200 هزار بشکه را هم بفروشد.

وی افزود: آیا برای مقابله یا حداقل مصون سازی مردم در برابر تحریم‌ها برنامه ای در نظر گرفته شده است؟ آیا کاری کرده ایم که به مردم جوابگو باشیم؟ آیا فکری به حال مردمی که در دمای منهای ۱۰ درجه زندگی می کنند، شده است؟ آیا به فکر تعبیه تدابیری برای مدیریت زلزله های بعد هستید؟ به ویژه آنکه کشورمان زلزله خیز است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: آیا از خودمان پرسیدیم که نمایندگان چه نقشی در کشور دارند؟ آیا مجلس در رأس امور است؟ آیا از خود پرسیدید چرا یک جوان تحریک شد و ضمن ایجاد ناامنی برای دیگران خود را به کشتن داد؟ البته اینقدر جوان سالم هم داشتیم که توانستند امنیت را به کشور برگرداند اما برای جوانان بیکار چه باید کرد؟

وی یادآور شد: فصل بودجه است و باید بر اساس واقعیت بودجه را دید. 80 هزار میلیارد اوراق قرضه چه بخشی از مشکلات مردم را مرتفع می کند؟

فرمند در پایان ضمن تبریک میلاد مسیح به تمامی خداپرستان عالم به ویژه مسیحیان، ارامنه و آشوریان، گفت: در حرکت بسیار نادر فرستاده های آمریکا و ایران با یکدیگر در مورد دختر کوچک اهوازی صحبت کردند، دختری که به دلیل تحریم داروهایش به دستش نرسید، متاسفانه سفیر آمریکا در سازمان ملل تنها با شرمساری تسلیت گفت.

عناوین برگزیده