تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۷۴۹۴۵

آغاز تولید رسمی محصولات رادیال باری در آرتاویل‌ تایر

می متالز - فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر در اردبیل با هدف تولید سالانه ۳۰۰هزار حلقه لاستیک رادیال باری، اتوبوسی در کشور تا یک‌ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.
آغاز تولید رسمی محصولات رادیال باری در آرتاویل‌ تایر

به گزارش می متالز، فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر در اردبیل با هدف تولید سالانه ۳۰۰هزار حلقه لاستیک رادیال باری، اتوبوسی در کشور تا یک‌ ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو»، اکبر بهنام‌ جو، استاندار اردبیل در بازدید از فاز دوم واحد تولید لاستیک آرتاویل تایر از تکمیل این واحد تولیدی و عملیاتی شدن آن برای ورود به چرخه تولید خبر داد و گفت: کلیه دستگاه‌های نصب‌ شده مراحل آزمایش را طی می‌کنند و کارشناسان این واحد با تلاش شبانه‌ روزی بر عملیات اجـــــرایی نظارت دارند.

وی تصریح کرد: این فاز از کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک کامیون و اتوبوس را داراست و در این واحد بیش‌از ۴۰۰ نفر جذب و مشغول کار می‌شوند. استاندار اردبیل اظهار کرد: به‌ اذعان سرمایه‌ گذار این کارخانه، فاز سوم واحد نیز با همکاری دولت و بانک‌ها و با محوریت تولید لاستیک برای ماشین‌های راهسازی اجرا می‌شود. بهنام‌ جو گفت: درحال‌حاضر بیشتر لاستیک موردنیاز ماشین‌های راهسازی از خارج کشور وارد می‌شود و با راه‌اندازی واحد تولید لاستیک این خودروها در داخل، ۸۵درصد نیاز داخلی از این کارخانه تامین می‌شود.

در همین زمینه محمد رضا تقی‌ گنجی، مدیرهماهنگی گروه صنعتی رازی در گفت‌ و گو با روزنامه ‌«دنیای‌خودرو» از آغاز تولید آزمایشی ۹سایز تایر رادیال اتوبوسی،‌ کامیونی،‌ کامیونتی و وانت‌ بار در این کارخانه خبر داد و گفت: این مجموعه که به‌عنوان دومین واحد تولید تایرهای رادیال باری، اتوبوسی درکشور پس از بارز ایجاد شده است، با سرمایه‌ گذاری ۱۰۰میلیون دلاری گروه صنعتی رازی ایجاد شده و در حال حاضر تولید آزمایشی آن درحال انجام است. وی با تاکید بر اینکه این مجموعه حداکثر ظرف یک‌ماه آینده با حضور رئیس‌ جمهور افتتاح خواهد شد، گفت: محصول نهایی و قابل‌عرضه به بازار نیز از ۲۰دی ماه در خط تولید آرتاویل تایر تولید و با نام و نشان تجاری جدید به بازار عرضه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت این کارخانه از منابع صندوق ذخیره ارزی و منابع ارز دولتی استفاده نشده است، بیان کرد: تمامی سرمایه‌ گذاری صورت‌گرفته در این واحد تولیدی توسط سرمایه‌ گذار بخش‌ خصوصی صورت گرفته است. گنجی ظرفیت تولید در کارخانه جدید تولید تایرهای TBR در اردبیل را روزانه هزار حلقه تایر در ۹سایز مختلف اعلام کرد که با شروع عرضه به بازار می تواند ۳۰درصد از نیاز بازار را تامین کند.

وی اظهار امیدواری کرد مسوولان وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت برای حمایت از تولید ملی به ویژه دو مجموعه بارز و آرتاویل‌ تایر و با توجه به واردات سنگین تایرهای باری، اتوبوسی از چین،‌ تعرفه واردات این کالا را از ۵ به ۲۶درصد سابق تغییر دهند.

عناوین برگزیده