تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۷۵۳۰۸

دریافت خدمات گمرکی از طریق تلفن همراه فراهم شد

می متالز - رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: هم‌اکنون گمرک زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفته و برخی از خدمات آن از این طریق قابل انجام است.
دریافت خدمات گمرکی از طریق تلفن همراه فراهم شد

به گزارش می متالز، مهدی میراشرفی پنجشنبه شب در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: در این ارتباط تلاش داریم افراد از هر کجا و هر زمان بتوانند خدمات خود را با تلفن همراه دریافت کنند که اکنون برای تحقق این مهم در ابتدای راه هستیم.

وی بیان کرد: در همه گمرک‌ها نیز از پلمب‌های‌های سنتی فاصله گرفتیم و با بکارگیری مهر وموم هوشمند امکان رصد و کنترل محموله‎های گمرکی در جاده‎ها فراهم شده‌است.

میراشرفی ادامه داد: در سایر موارد نیز امور را در زمینه هوشمندسازی پیش خواهیم برد.

وی گفت: گمرک از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کند تا مرزها و بنادر به عنوان یک مزیت و فرصت برای ساکنان این مناطق مورد استفاده گیرد.

میراشرفی افزود: اکنون در حوزه جنوب کشور یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز ساحلی داریم که فقط خود این سواحل با استفاده برای ترانزیت و تجارت می‌تواند کمک بسیار خوبی برای مرزنشینان باشد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تمامی تلاش گمرک تقویت معیشتی مرزنشینان از مسیر قانونی است که در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در ارتباط با استان بوشهر گفت: برای تحقق یکی از مطالبه‎های مهم فعالان تجاری در استان بوشهر پس از سال‎ها معافیت‌ ۲۰ درصد سود بازرگانی به محموله‎های وارداتی از مبدا کشورهای حوزه خلیج فارس به بوشهر اعطا شد.

میراشرفی اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در گمرک بوشهر انتقال نیافتن کالا به گمرک منطقه ویژه بود که با انعطاف پذیری قانونی زمینه انتقال کالا از این گمرک به منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر فراهم شد.

عناوین برگزیده