تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۴۳۰
کد خبر: ۷۷۸۸۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افزایش قیمت خانه‌های پایتخت در آذرماه/ برگزاری ۷ میز ساخت داخل در وزارت صمت

می متالز - در یک هزار و دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار که روز گذشته به ریاست دکتر عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، اعضای شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق موافقت کرد.
افزایش قیمت خانه‌های پایتخت در آذرماه/ برگزاری ۷ میز ساخت داخل در وزارت صمت

جزییات افزایش سقف تسهیلات اوراق مسکن

به گزارش می متالز، در یک هزار و دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار که روز گذشته به ریاست دکتر عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، اعضای شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق موافقت کرد.

مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن درباره جزییات مصوبه شورای پول و اعتبار به پایگاه خبری بانک اعلام کرد: شورای پول و اعتبار روز گذشته بعد از موافقت اولیه بانک مرکزی با طرح پیشنهادی بانک مسکن، به افزایش سقف ریالی تعدادی از تسهیلات پرداختی بانک مسکن رای مثبت داد و با آن موافقت کرد.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن تاکید کرد: مصوبه شورای پول و اعتبار بعد از ابلاغ رسمی به بانک مسکن بلافاصله در ستاد بانک وارد مرحله مقدماتی اجرا می شود. در مرحله مقدماتی، ادارات مرتبط با این نوع تسهیلات نسبت به تدوین بخشنامه اجرایی «پرداخت تسهیلات اوراق در سقف های جدید» اقدام خواهند کرد و در نهایت بعد از تایید بخشنامه اجرایی مصوبه شورای پول و اعتبار توسط هیات مدیره بانک، متن آن به شعب بانک مسکن در سراسر کشور ابلاغ می شود و پرداخت تسهیلات مصوب شروع خواهد شد.

قیمت خانه‌های پایتخت در آذرماه افزایش یافت

بعد از سه ماه ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار مسکن، گزارش آذر ماه دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه از افزایش قیمت‌ها در مناطق ۲۲ گانه پایتخت خبر می‌دهد.

این گزارش که به صورت ماهیانه وضعیت بازار مسکن در تهران را به تفکیک مناطق مختلف گزارش می‌دهد میانگین قیمت مسکن در آخرین ماه پاییز را ۱۳ میلیون ۴۷۴ هزار تومان اعلام کرده است؛ این درحالی است که این رقم در آبان‌ماه ۱۲ میلیون و ۶۱۷هزار تومان اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش تعداد معاملات ثبت شده در آذرماه افزایش قابل توجهی نسبت به ماه گذشته داشته است و به رقم ۹ هزار و ۶۴۴ ثبت خرید و فروش خانه در پایتخت رسیده است؛ این رقم در آبان ماه امسال ۴ هزار و ۶۸ معامله مسکن بود.

بر اساس جدیدترین گزارش وزارت راه از بازار مسکن، قیمت گران‌ترین منطقه در تهران مثل ماه‌های گذشته به منطقه یک رسیده است با این تفاوت که در آذرماه امسال قیمت خانه در این منطقه در هر متر مربع نسبت به ماه گذشته بیش از ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است و اکنون در هر متر مربع ۳۰ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قراردادهای ۱۶ هزار میلیارد تومانی نفت مناطق مرکزی با ۳ شرکت داخلی

رامین حاتمی، مدیرعامل این شرکت عنوان کرد: هم‌اکنون در میدان نفتی دانان پس از احداث سه موقعیت حفاری چاه و انجام ۵۰ درصد عملیات لرزه‌نگاری، نخستین دکل آماده عملیات حفاری شده است؛ در میدان سعادت‌آباد نیز دو موقعیت چاه رو به پایان و یک دستگاه دکل حفاری مشغول فعالیت روی یک چاه تعمیری است، همچنین یک دستگاه دکل حفاری در میدان نفت شهر در حال عملیات حفاری یک حلقه چاه تعمیری است که به‌زودی به دو دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در برنامه توسعه این سه میدان، حفاری ۱۳ حلقه چاه جدید، تعمیر پنج حلقه چاه موجود، احداث موقعیت وتسهیلات سرچاهی، خطوط لوله جریانی، جاده‌های دسترسی و برق‌رسانی در بخش تحت‌الارض و احداث واحدهای نمکزدایی، توسعه پرچندراهه‌ها و نیز مطالعات لرزه‌نگاری سه‌بعدی میادین پیش‌بینی شده است. مجموع ارزش قراردادهای این سه میدان بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان و حداکثر مدت زمان اجرای این قراردادها ۲۴ ماه برآورد شده است که سه شرکت داخلی اجرا و توسعه آن را انجام می‌دهند.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، از ویژگی‌های بارز و حائز اهمیت این پروژه‌ها، تخصیص چهار درصد از اعتبارات کل طرح جهت انجام طرح‌های عام‌المنفعه و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است که برای نخستین بار با این شیوه برای همان منطقه اجرای پروژه در نظر گرفته شده و زمینه محرومیت زدایی را فراهم می‌کند.

افزایش ۱۰۰ درصدی کشف قاچاق انسان در گمرک

سید روح اله لطیفی اعلام کرد: در ۹ ماهه نخست امسال،   ۸۱۸ نفرکه از طریق غیر قانونی و قاچاق قصد خروج از کشور را داشتند توسط پرسنل گمرک کشف و تحویل مقامات قضایی شدند.

سخنگوی گمرک افزود: در رابطه با قاچاق این  ۸۱۸ نفر ۲۰۳ پرونده قضایی تشکیل شده که این تعداد کشفیات نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشدی ۱۰۰ درصدی  داشته است.

لطیفی در ادامه اعلام کرد: بیشتر کشفیات گمرک در حوزه قاچاق انسان مربوط به گمرک بازرگان بوده و افراد با تابعیت افغانستانی نیز در صدر این کشفیات قرار دارند.

سخنگوی گمرک در خصوص آمار کشفیات قاچاق انسان از سال ۹۴ تا کنون گفت: طی سالهای ۹۴ تا پایان ۹ ماهه سال ۹۸، پرسنل گمرک توانستند در مجموع یک هزار ۸۶۲ نفر را که  به صورت قاچاق قصد خروج از کشور را داشتند را کشف و تحویل مقامات انتظامی و قضایی دهند.

لطیفی در پایان افزود: با الکترونیکی شدن و استفاده از تجهیزات و دستگاههای کنترلی پیشرفته، گمرک ایران  در زمینه کشف انواع قاچاق کالا، مواد مخدر و انسان توانسته رشد روزافزونی داشته باشد.

برگزاری ۷ میز ساخت داخل در وزارت صمت

«محمد مهدی هادوی» شب گذشته (چهارشنبه 4 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره تولید داخل در کشور به ارائه مطالبی پرداخت و با اشاره به این موضوع که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد هفته آینده قرارداد ۳۹ میلیون یورویی با ماشین‌سازی اراک و آذراب امضا می‌کند، گفت: در این قرارداد که درباره پتروشیمی است یک طرف شرکت و ماشین سازی اراک و آذراب طرف‌های دیگر هستند.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه تاکنون 7 میز ساخت داخل در وزارت صمت داشته ایم، گفت: بیشتر آنها در بحث طرح‌ها متمرکز شده اند. همه تمرکز ما بر ارقام کلان است چون ارقام ریز در پی قرارداد‌های کلان شکل می‌گیرد.

هادوی با بیان اینکه تحریک صنایع مادر؛ تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: در آینده برنامه‌هایی در صنعت برق و مخابرات داریم که صنعت کشور را تکان می دهد.

وی در ادامه این برنامه خبری به قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل اشاره کرد و در این باره گفت: این قانون را با جدیت پیگیری می‌کنیم. اینکه بگوییم همه مدیران در پی خرید خارجی هستند نادرست است اما برخی صنایع مانند صنعت پتروشیمی، خودرو و لوازم خانگی متعهد هستند کالا‌های با کیفیت تحویل دهند و بر این اساس مجبورند برای رقابت در بازار‌های جهانی کالا وارد کنند.

نگاه جزیره‌ای به صنعت کشور از مهمترین مشکلات برای استفاده از توان تولید داخل است

«امیرعباس اختراعی» شب گذشته (چهارشنبه 4 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره لزوم حمایت از تولیدات داخلی به بیان نظر خود درباره قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل پرداخت و گفت: برای اظهار نظر در باره اجرای قانون جدید حداکثر استفاده از توان تولید داخل زود است.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران به وظایف نهادهای مختلف برای افزایش توان تولید داخلی اشاره کرد و گفت: مجلس و قوه قضاییه وظیفه نظارتی بر اجرای این قانون دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی به علت عمل نکردن به این قانون از دست رفت، گفت: خوشبختانه در حال حاضر توجه بیشتری به قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل شده است.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در ادامه به مشکلات در مسیر افزایش توان تولید داخل اشاره کرد و گفت: نگاه جزیره‌ای به صنعت کشور از مهمترین مشکلات برای استفاده از توان تولید داخل است.

تحریم‌ها باعث استفاده بهتر از توان تولید داخل شده است/ بزرگترین حمایت از تولید کننده داخلی، تامین بازار برای آن

«حسن موسوی فرد» شب گذشته (چهارشنبه 4 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره لزوم حمایت از تولید داخل و قانون حمایت از توان تولید داخل به بیان نکاتی پرداخت و به مشکلات موجود در این مسیر اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه‌ها نهایت تلاش خود را برای خرید خارجی انجام می‌دهند، اما زمانی که با موانع روبرو می‌شوند و نمی‌توانند خرید کنند سراغ تولید داخل می‌آیند.

کارشناس حوزه صنعت با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث استفاده بهتر از توان تولید داخل شده است، گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی بارها خرید از خارج را ممنوع اعلام کرده اند اما به آن توجهی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش شرط برنامه ریزی برای تولید کنندگان، اعلام میزان نیاز دستگاه‌های مختلف به تجهیزات گوناگون است، گفت: بزرگترین حمایت از تولید کننده داخلی، تامین بازار برای آن است.

کارشناس حوزه صنعت با اشاره به این نکته که زمانی که نیاز بازار به طور بسته‌ای ارائه شود می‌توان مجموعه‌هایی را برای مدیریت طرح‌ها به کار گرفت، گفت: فناوری در واردات اتفاق نمی‌افتد بلکه در همکاری این موضوع ایجاد می‌شود.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده