تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۴۰۴
کد خبر: ۸۱۱۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش ۱۸۶ درصدی صادرات مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل

می متالز - مدیرعامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل از افزایش ۱۸۶ درصدی صادرات انواع محصولات این شرکت خبر داد.
افزایش ۱۸۶ درصدی صادرات مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل

به گزارش می متالز، «احمد خوروش» گفت: صادرات مجتمع فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل در نیمه تخست سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد از نظر ریالی و ۹۲ درصد از لحاظ وزنی افزایش داشته است.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون افزون بر ۱۳۰ میلیون دلار محصولات مجتمع فولاد کویر به مقصد کشورهای دیگر صادر شده است.

خوروش در ادامه بیان داشت: مجتمع فولاد کویر در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل کشور با بیش از ۱۲۰ تریلی را در اختیار دارد و در حال انعقاد قرارداد با راه آهن برای اتصال این مجتمع به شبکه ریلی کشور است.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل، این شرکت را پیشرو در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: این مجتمع اخیرا در صدر فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد کشور قرار گرفته است و در حال حاضر ۱۰ درصد از میلگرد ساختمانی کشور را تولید می‌کند.

خوروش خاطرنشان کرد: بیشترین محصولات فولادی آران و بیدگل به مقصد کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، عراق، قطر و گرجستان صادر شده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر با بیان اینکه این مجتمع در شرایط تحریمی صنعت فولاد توانسته صادرات خود را به دو برابر افزایش دهد، گفت: مجتمع فولاد کویر یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین تولید‌کننده‌ های انواع میلگرد کلاف صنعتی و ساختمانی در بخش خصوصی است که دارای ماشین‌آلات اروپایی، تجهیزات و فناوری‌های به روز در تحقق محصولات بوده و از موقعیت استراتژیک جغرافیایی بسیار خوبی از نظر دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی در مرکز ایران برخوردار است.

احمد خوروش با اشاره به عرضه اولیه سهام این مجتمع در مهرماه جاری در تابلوی اصلی بورس کشور اظهار داشت: گسترش ظرفیت های این شرکت ما را بر آن داشت که با تغییر وضعیت از سهامی خاص به سهامی عام، زمینه را برای گسترش و عرضه سهام فولاد کویر به عموم مردم فراهم کنیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر دورنمای رشد و سودآوری سهام مجتمع فولاد کویر را مثبت توصیف کرد و گفت: از زمان عرضه اولیه سهام مجتمع خوشبختانه تقاضای خرید سهام روند رو به افزایشی را طی کرده و موجب شد که ارزش این سهام با رشد حدود ۲۵۰ درصدی روبه رو شود.

خوروش به تصمیم هیات مدیره مجتمع برای افزایش سرمایه اشاره و تصریح کرد: این افزایش سرمایه ۶۰ درصد از محل سودهای ذخیره و ۲۹۰ درصد از محل آورده های نقدی و مطالبات سهامداران خواهد بود.

عناوین برگزیده