تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۸۳۳۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۵ هزار میلیارد ریالی صورت وضعیت پرتفوی سهام "وپترو"

می متالز - این شرکت در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد ۵ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریالی خبر داد.
رشد ۵ هزار میلیارد ریالی صورت وضعیت پرتفوی سهام "وپترو"

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۸ را منتشر کرد. در این اطلاعیه سود محقق شده هرسهم برای دوره ۶ ماهه مبلغ ۹۴ ریال اعلام شده است.

"وپترو" در این گزارش سود عملیاتی را ۳۳ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال، سود خالص را ۱۷۰ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال منتشر کرد.

این شرکت در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد ۵ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریالی خبر داد.

همچنین بهای تمام شده این شرکت در پرتفوی منتشر شده با افزایش ۲۹۰ میلیارد ریالی به یک هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال رسید. ارزش بازار این شرکت در پرتفوی بورسی نیز با افزایش یک هزار و۵۰۱ میلیارد ریالی به ۷ هزار و ۱۹ میلیارد ریال بالغ شده است.

"وپترو" طی دوره مالی مورد گزارش مبلغ سهام واگذار شده را ۵۱۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیارد ریال اعلام کرد که سود این واگذاری‌ها به ۲۲۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بالغ شده است. این شرکت سهام خریداری شده در بورس طی این دوره را ۵۷۹ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال منتشر کرد.

اهداف و برنامه‌های تدوین شده این شرکت در خصوص ترکیب پرتفوی شامل اصلاح ساختار مالی شرکت اصلی و شرکت‌های تابعه، پیگیری مستمر وصول مطالبات و اصلاح سبد سرمایه گذاری‌های شرکت اصلی است که "وپترو" با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در تامین مالی در برنامه‌های خود قرار داده است.

این شرکت در برآوردی که از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی برای دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ دارد به استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در جهت تامین مالی اشاره دارد که تاکید آن روی افزایش سرمایه و انتشار اوراق بدهی است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده