تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۸۳۴۹۹
موسوی بیوکی:

فرسودگی هواپیما عامل اصلی حوادث حمل و نقل هوایی/ میانگین عمر هواپیماها ۲۵ سال است

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مهم ترین عامل بروز اتفاقات اخیر در حوزه پروازهای هوایی، فرسودگی هواپیما و تجهیزات آن است، در شرایط کنونی سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بسیار بالا است و بروز نقایص فنی در هواپیما اغلب به خاطر همین مسائل است.
فرسودگی هواپیما عامل اصلی حوادث حمل و نقل هوایی/ میانگین عمر هواپیماها ۲۵ سال است

به گزارش می متالز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به حوادث سریالی حمل و نقل هوایی کشور، گفت: در چند هفته اخیر شاهد بروز حوادثی در حوزه حمل ونقل هوایی کشور بوده ایم که این حوادث نشأت گرفته از مسائل مختلفی است.

مهم ترین عامل بروز اتفاقات اخیر در حوزه پروازهای هوایی، فرسودگی هواپیما و تجهیزات آن است

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم مهم ترین عامل بروز اتفاقات اخیر در حوزه پروازهای هوایی، فرسودگی هواپیما و تجهیزات آن است، در شرایط کنونی سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بسیار بالا است و بروز نقایص فنی در هواپیما اغلب به خاطر همین مسائل است.

افزایش میانگین عمر هواپیماهای موجود در ناوگان حمل و نقل هوایی

وی تصریح کرد: سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور تا قبل از وارد کردن هواپیماها در دوران برجام حدود 25 سال بود، اما پس از خرید هواپیماهای مذکور، میانگین عمر آن ها کاهش یافت، حال در شرایط کنونی بعد از گذشت چندین سال، میانگین عمر هواپیماهای موجود در ناوگان افزایش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی هواپیماهای فعال در صنعت حمل و نقل هوایی کشورمان به صورت مداوم به دنبال تأمین تجهیزات و قطعات یدکی هستند، حال ایرلاین ها به دلیل تحریم ها، قادر به تأمین قطعات از شرکت های اصلی نیستند، از این رو آن ها مجبورند که از کشورهای ثالث یا بازار سیاه تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنند.

نقطه حساس صنعت هوانوردی کشور، تأمین قطعات است

موسوی بیوکی تصریح کرد: به نظر من نقطه حساس صنعت هوانوردی کشور، تأمین قطعات است، از این رو می توان برای رفع این مشکلات، از ظرفیت های علمی و فنی شرکت های دانش بنیان استفاده کرد، البته در چند سال اخیر در این راستا حرکت کرده و به دستاوردهای جدیدی دست یافته ایم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم شکایت سازمان هواپیمایی کشوری از آمریکا به دلیل اعمال تحریم علیه صنعت هوانوردی کشور تأکید کرد و گفت: این اقدام ایالات متحده عملا با جان و امنیت مسافران بازی می کند، بنابر این این کشور باید سیاست های خود را در این حوزه اصلاح کند.

عناوین برگزیده