تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۸۷۳۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران مطرح کرد:

تعیین ارزش واقعی استارت آپ‌ها با ورود به «بورس»

می متالز - میلاد احرام پوش از دیدی مثبت برای ورود استارت آپ‌ها به بازار سرمایه سخن گفت و این اتفاق را راهی برای تعیین ارزش واقعی بسیاری از استارت آپ‌های بزرگ فعال در شرایط حاضر دانست.
تعیین ارزش واقعی استارت آپ‌ها با ورود به «بورس»

به گزارش می متالز، میلاد احرام پوش بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران گفت: بلوغ مالی استارت آپ‌ها در اقتصاد سنتی ایران کم کم در حال شکل گیری بوده و طی دو سال اخیر این بلوغ مالی، هم از سوی حاکمیت و هم از سمت استارت آپ‌ها جایگاه خود را یافته است.


وی ضمن اشاره به مشکلات مالیاتی استارت آپ‌ها ادامه داد: با وجود درگیری استارت آپ‌ها با موضوعات مالیاتی فکر می‌کنم این امر جای کار داشته، اما اتفاقات خوبی در راه بوده و بلوغ از سوی حاکمیت و استارت آپ‌ها حاصل شدنی است.


هفت شهری دیگر در راه است

بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران در خصوص تکرار "هفت شهر" گفت: برای سال آینده این پروژه در هفت شهر جدید تکرار شده و تمام تلاش‌ها برای اجرایی شدن هر ساله جشنواره وب و موبایل صورت می‌گیرد.


استارت آپ‌ها بر عملکرد خود حساب کنند

احرام پوش در توضیح نقش شتاب دهنده‌های داخلی و خارجی در شرایط رکود حال حاضر خاطرنشان کرد: طی ۲ سال اخیر شتاب دهنده‌ها در فضای اکوسیستم فناوری مطرح شده و پذیرای استارت آپ‌های بسیاری بودند که اتفاق خوبی را رقم زد. 


وی افزود: در سال جاری فضای کار اشتراکی بسیار مورد توجه قرار گرفته که باعث کاهش هزینه‌های استارت آپی، کمک به فضای مالی و در نتیجه شتاب آنی آن‌ها خواهد بود. 


احرام پوش خاطر نشان کرد: در مجموع استارت آپ‌ها باید روی خود حساب کرده و با تلاش و امید به فعالیت‌ها ادامه دهند.


ارزش گذاری صحیح بر یک استارت آپ‌ با ورود به بورس

بنیانگذار جشنواره وب و موبایل در خصوص ورود استارت آپ‌ها به "بورس" عنوان کرد: شاهد ظهور این اتفاق هستیم، اما هنوز نمی‌توان خیلی شفاف درباره این امر صحبت کرد.


وی ادامه داد: این اتفاق قطعا باعث «شفاف سازی بازار» و «ارزش گذاری صحیح » بر استارت آپ‌ها خواهد شد، اما باید به این نکته توجه داشت که ارزش گذاری‌ها در حال حاضر استاندارد نیست.


احرام پوش به شرایط لازم برای ورود به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در ابتدا لازم است یک ارزش گذاری درست صورت گیرد چرا که این امر بازار را شفاف‌تر خواهد کرد. 


بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران در پایان از دید مثبت ورود استارت آپ‌ها به بازار سرمایه سخن گفت و این اتفاق را راهی برای تعیین ارزش واقعی بسیاری از استارت آپ‌های بزرگ فعال در شرایط حاضر دانست.

عناوین برگزیده