تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۹۹۹۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه گذاری اروپایی‌ها برای یکی از بزرگترین ذخایر لیتیوم

می متالز - سهامداران اروپا متالز سرمایه گذاری CEZ را در پروژه Cinovec تأیید می کنند.
سرمایه گذاری اروپایی‌ها برای یکی از بزرگترین ذخایر لیتیوم

به گزارش می متالز به نقل از ماینینگ تکنولوژی، این مصوبه راه را برای توسعه بیشتر این پروژه در جمهوری چک هموار می کند.

بر اساس این گزارش قرار است  CEZ رقمی بالغ بر 29.1 میلیون یورو (31.4 میلیون دلار) برای سود سهام 51درصدی در شرکت تابعه  Geomet شرکت EMH ، که  دارنده مجوزهای پروژه Cinovec است ، سرمایه گذاری کند.

پروژه Cinovec یک مخزن زیرزمینی با درجه بالا است که در پراگ جمهوری چک واقع شده است. در واقع این مخزن به عنوان  یکی از بزرگترین ذخایر لیتیوم در اروپا شناخته شده است. همچنین یکی از بزرگترین منابع قلع در حال توسعه جهان است.

به گفته EMH، شرکت Cinovec در حال حاضر برای تصمیم‌گیری در این پروژه به طور کامل تامین مالی شده‌ و قرار است معاملات در تاریخ 27 آوریل امسال تکمیل و به زودی برنامه کار آغاز شود.

Keith Coughlan مدیر عامل شرکت اروپایی فلزات  گفت: "این روز، روز  بسیار مهمی برای پروژه Cinovec است.  چراکه تصمیم گیری  برای تأمین اعتبار بزرگترین پروژه لیتیوم  در اروپا، تضمین می کند که Cinovec به عنوان دارنده برجسته لیتیوم در  این منطقه از جهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما بسیار خوشحالیم که با CEZ در توسعه پروژه Cinovec همکاری داریم. CEZ نه تنها قدرت شرکتی ، فنی و مالی را تأمین می کند ، بلکه دیدگاه شرکت را برای توسعه صنعت باتری لیتیوم یون در جمهوری چک به اشتراک می گذارد."

عناوین برگزیده