تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۴۱۰
کد خبر: ۳۱۸۶۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

«رونق تولید» قفل بسته تنها کارخانه فرومنگنز کشور را گشود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: با دستور و تاکید ویژه دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارخانه ذوب آهن اسدآباد به عنوان تنها تولیدکننده فرومنگنز کشور، در سال جدید دوباره راه اندازی می شود و رونق به این واحد صنعتی راکد باز می گردد.
«رونق تولید» قفل بسته تنها کارخانه فرومنگنز کشور را گشود

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین اظهار داشت: با هدف حمایت از رونق تولید و تحقق شعار امسال، راه اندازی دوباره کارخانه ذوب آهن اسدآباد در دستور کار مسئولان کشوری قرار گرفته و چنانچه همه چیز طبق برنامه پیش برود، شهریور ماه امسال چراغ این کارخانه بار دیگر روشن می شود. 
وی اضافه کرد: این واحد صنعتی با تولید افزون بر 20 هزار تن فرومنگنز بخشی از نیاز صنایع کشور را در این حوزه تامین کرده و از خروج ارز جلوگیری می کند.
متین گفت: کارخانه ذوب آهن اسدآباد در دهه 70 با هدف تولید شمش چدن کلنگ زنی و پس از 20 سال به مرحله تولید رسید اما به دلیل کیفیت پایین محصول و نداشتن توان رقابت با محصولات مشابه شکست خورد. 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: در ادامه تغییر خطوط تولید از شمش چدن به فرومنگنز در دستور کار قرار گرفت و این واحد صنعتی با تولید محصول جدید راه اندازی شد؛ اما اینبار نیز به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه فعالیت نبود، تا اینکه موضوع با وزیر صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشته شد. 
متین با اشاره به پیگیری این موضوع توسط نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آخرین روزهای سال 97 جلساتی با وزیر مربوطه برگزار و نتایج خوبی حاصل شد که در آن به رفع مشکلات این کارخانه تاکید و سرمایه گذار جدید برای این طرح بزرگ ملی انتخاب شد.
وی عزم و اراده مسوولان استانی برای روشن شدن چراغ این واحد صنعتی را بسیار جدی دانست و گفت: فعالیت مجدد این کارخانه رونق تولید و تحول در اقتصاد استان همدان را به ارمغان می آورد. 
اسدآباد از شهرهای همدان و دارای معادن غنی سنگ آهن است و این فراوانی موجب شد کارخانه های ذوب آهن، کنسانتره سنگ آهن و گندله سازی در این منطقه ساخته شود. 

عناوین برگزیده