تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۳۷۷۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

صدور ۳۸۷ گواهی و پروانه تحقیق و توسعه/ تأیید صلاحیت دانش بنیانی ۹۱۷ بنگاه صنعتی در سال ۹۷

می متالز - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۸۷ گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در سال 1397 توسط مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته این معاونت صادر شده است.
صدور ۳۸۷ گواهی و پروانه تحقیق و توسعه/ تأیید صلاحیت دانش بنیانی ۹۱۷ بنگاه صنعتی در سال ۹۷

به گزارش می متالز، برات قبادیان با بیان این مطلب، افزود: ۱۸۹ گواهی صادر شده در زمینه تحقیق و توسعه و ۱۹۸ فقره دیگر پروانه تحقیق و توسعه بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳۸ پرونده تحقیق و توسعه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: این پرونده ها شامل ۱۴۲ پرسشنامه مرکز تحقیق و توسعه و ۱۹۶ پرسشنامه محصول تحقیق و توسعه بوده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بررسی ۲۲ طرح مشترک میان واحدهای صنعتی و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای بهرمندی از مزایای بند س ماده31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گفت: درسال گذشته ۴۸۰ عنوان نیاز پژوهشی بخش صنعت، معدن و تجارت در راستای تفاهم نامه با صندوق پژوهشگران و فناوران کشور احصا شد.

 

احصای ۲۹۸ نیاز فناورانه بخش صنعت، معدن و تجارت

قبادیان همچنین بیان کرد: سال گذشته ۲۹۸ نیاز فناورانه بخش صنعت، معدن و تجارت در راستای بکارگیری ظرفیت مراکز پژوهشی، جهاد دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان احصا شد.

وی با اشاره به برنامه اجرایی استقرار و حمایت از ۱۵۰ بنگاه صنایع پیشرفته و شرکت دانش بنیان" در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی، گفت: ۸۷ طرح متقاضی دریافت جواز تاسیس با پروانه بهره برداری صنایع پیشرفته مورد بررسی قرار گرفت و سطح فناوری ۵۴ طرح متقاضی تایید شد و در نهایت جواز تأسیس و پروانه بهره برداری برای ۴۹ طرح صادر شد.

 

تأیید صلاحیت دانش بنیانی ۹۱۷ بنگاه صنعتی در سال ۹۷

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تأیید صلاحیت دانش بنیانی ۹۱۷ بنگاه صنعتی در سال ۹۷ در ادامه عضویت وزارت صمت در کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان و پیشنهاد سرفصل دانش بنیان صنعتی را از دیگر اقدامات سال 97 دانست.

عناوین برگزیده