تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۲۳۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبت رسمی افزایش سرمایه شرکت جهان فولاد سیرجان

می متالز - مدیرعامل مؤسسه صندوق بازنشستگی مس گفت: سرمایه شرکت «جهان فولاد سیرجان» طی دو مرحله از ۲۰۰۰ میلیارد ریال به ۴۰۰۰ و در نهایت به ۷۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
ثبت رسمی افزایش سرمایه شرکت جهان فولاد سیرجان

به گزارش می متالز، سید حجت‌الله موسوی با اعلام این خبر و با اشاره به این‌که این میزان افزایش سرمایه به صورت رسمی ثبت شده است، اظهار داشت: سهام مستقیم صندوق بازنشستگی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ طی این دو مرحله از ۰/۰۰۱ درصد به ۳۵درصد اصلاح شد و هم‌اکنون با شرکت‌های تابعه معادل ۴۹درصد از کل سهام شرکت مذکور را در اختیار دارد.
وی افزود: با هماهنگی سهام‌دار اصلی، عرضه تولیدات شرکت فوق ازطریق بورس و درنهایت برنامه‌ریزی برای عرضه سهام شرکت مذکور در فرابورس از ابتدای سال آینده نیز در اولویت کاری قرار گرفته است.
گفتنی است؛ شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان ابتدا در سال ۱۳۸۸ توسط شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان که از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است، تشکیل شد و پس از تغییراتی در سهام‌داران، هم‌اکنون ۵۱درصد سهام آن متعلق به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و شرکت‌های وابسته و ۴۹درصد سهام متعلق به صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت‌های تابعه است. این شرکت در برنامه‌های خود، احداث هفت کارخانه را در دستور کار خود دارد. دو کارخانه احیا به ظرفیت دو میلیون تن آهن اسفنجی، دو کارخانه ذوب و ریخته‌گری با ظرفیت دو میلیون تن شمش فولادی در سال و سه کارخانه نورد و فولاد آلیاژی به ظرفیت تولید دو میلیون تن محصولات نوردی و آلیاژی.

عناوین برگزیده