تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۴۳۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

دست‌یابی کودلکو به دومین رکورد تولید مس در 2017

می متالز - کمپانی دولتی کودلکو، با وجود کاهش سطح عیار کانه‌ها در معادن خود، به دومین رکورد خود در تولید مس در سال گذشته دست یافت.
دست‌یابی کودلکو به دومین رکورد تولید مس در 2017

به گزارش می متالز، در سال 2017، تولید مسِ معادنی که کاملاً در اختیار این کمپانی قرار دارند، درمجموع 1/73میلیون تن گزارش شد که یک افزایش 1/5درصدی را نسبت به تولید سال 2016، یعنی 1/71میلیون تن، نشان می‌دهد.
«نلسون پیزارو» مدیر اجرایی کمپانی کودلکو گفت: «با وجود کاهش سطح عیار کانه‌ها، این کمپانی به دومین رکورد خود در زمینه بیشترین سطح تولید مس دست یافت.» رشد تولید عمدتاً به‌دلیل عملکرد قدرتمند در معادن چوکویی کاماتا (Chuquicamata) و آندینا (Andina) بوده است که به‌ترتیب افزایش تولید 9/6 و 14درصدی را رقم زدند. با در نظر گرفتن سهم کودلکو در تولید معادن ال آبرا (El Abra) و سور (Sur)، کل تولید مس این کمپانی در سال گذشته به 1/84میلیون تن رسید؛ درحالی‌که تولید در سال پیش از آن، 1/83میلیون تن گزارش شده بود.
در این میان، افزایش قیمت مس موجب شد که در سال 2017، سود قبل از مالیات کودلکو به 2/89میلیارد دلار افزایش یابد. رشد مذکور نه‌تنها منعکس‌کننده قیمت‌های بالاتر مس بوده است، بلکه تلاش کمپانی برای کنترل هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری را نیز نشان می‌دهد. همچنین، افزایش شاخص ارزش دلار و قیمت‌های بالاتر نفت خام و قیمت انرژی به افزایش هزینه‌ها در سال گذشته منجر شد، اما هزینه‌های مستقیم (C1) این کمپانی 8 درصد کمتر از میانگین سایر معدن‌کاران در کشور شیلی بوده است.
همچنین کمپانی کودلکو شاهد کاهش خالص بدهی‌های خود در سال 2017 بود که برای نخستین مرتبه طی نه سال اخیر رخ داد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده