تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۱۵۷۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
وزیر صمت در مرکز تحقیقات کارخانه فولاد مبارکه مطرح کرد؛

خلق آینده بهتر باید از مسیر خلق ثروت دنبال شود/ عضویت ایران در بریکس راهگشاست

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خلق آینده بهتر باید از مسیر خلق ثروت دنبال شود، گفت: برای حضور در عرصه بین‌الملل، باید نوآور باشیم.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، بعدازظهر امروز سه‌شنبه هفتم شهریورماه پس از بازدید از بخش‌های مختلف فولاد مبارکه از جمله پروژه در دست احداث نورد گرم دو، پروژه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی و افتتاح پارک ...، در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات مجتمع فولاد مبارکه حضور یافت و دقایقی در جمع مدیران و کارکنان این مجموعه صحبت کرد.

وی در ابتدای این نشست اظهار کرد: دولت‌ها در همه جای دنیا، یک هدف را دنبال می‌کنند و آن توسعه به قصد افزایش رفاه مردم است، اما گاه این مهم عملیاتی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی نیز هدف همین است و تلاش می‌کند که حداکثر توسعه را بوجود آورده و رفاه را برای مردم خود به ارمغان آورد، افزود: امروز باید دنبال خلق آینده‌ای بهتر باشیم و خلق آینده نیز باید از مسیر خلق ثروت انجام شود.

وزیر صمت با بیان اینکه دشمنان با بنیان نهادن تحریم‌ها تلاش کردند تا ما به این هدف نرسیم، تاکید کرد: برخلاف هدف دشمنان، اتفاق مهمی که اخیراً رخ داد و ایران به عضویت بریکس درآمد رخداد بسیار مهمی بود و با استقامت جمهوری اسلامی پدید آمد. این موفقیت ارزشمند می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.

لزوم فعالیت در بازار‌های جهانی

وی ادامه داد: اگرچه توسعه کمی هدف ماست، اما امروز بیشتر نیاز به توسعه کیفی داریم و در این مسیر لازم است ما در بازار‌های بین‌المللی فعال شویم و سبد محصولات خود را تنوع ببخشیم چرا که اگر تعاملات خوبی را با دنیا نداشته باشیم دچار افول می‌شویم.

علی آبادی با بیان اینکه انسان‌های الهی دارای پنج مشخصه علم، حکمت، تعهد به محیط زیست، مهندسی و اراده هستند و هیچ مسئله‌ای نیست که پیش این افراد زانو نزند، تاکید کرد: برای حضور موفق در بازار جهانی باید محصول با کیفیت داشته باشیم و به تولید محصولات صادراتی محور بپردازیم.

وی برای حضور در عرصه بین‌الملل، باید نوآور باشیم، اضافه کرد: با اینکه محصولات ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اما بعضاً فروشندگان محصولات خارجی را تبلیغ می‌کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه فولاد مبارکه امروز با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند که مهمترین آن‌ها چالش تأمین مواد اولیه از جمله گاز طبیعی و سنگ آهن است، گفت: باید بهره‌وری را با کاهش مصرف برق و گاز افزایش دهیم، بنابراین لازم است مسیر مصرف انرژی را رصد کنیم و آن را بهینه کنیم؛ افزایش بهره‌وری همیشه امکان‌پذیر است، بنابراین لازم است به این نکته مهم توجه کنیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده