تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۷۰۱۰

اتصال بنادر ایران به آسیای میانه و شمال شرق اروپا

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی گفت: بنادر ایران برای ترانزیت و صادرات کالا به آسیای میانه و شمال شرق اروپا متصل می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان دریانوردی عراق و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران در دیدار با یکدیگر ضمن اعلام آمادگی برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی بر اجرای لایروبی اروندرود و شناورسازی مغروقه‌ها تاکید کردند.

علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آمادگی مراکز تربیت دریانورد و آموزش علوم دریانوردی در ایران برای آموزش متقاضیان عراقی، عنوان کرد: لایروبی اروندرود و شناورسازی مغرقه‌ها، مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای ایران و عراق در همکاری‌های بندری و دریایی است.

وی افزود: ایران و عراق ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری و ترانزیتی دارند و باید هرچه سریع‌تر این ظرفیت‌ها را در صنعت کشتیرانی و دریایی به کار گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بویه‌گذاری و علائم کمک ناوبری در اروند از دیگر برنامه‌های دو کشور برای کاهش آسیب دریایی و افزایش ایمنی دریانوردی است، خاطرنشان کرد: بنادر ایران برای ترانزیت و صادرات کالا به آسیای میانه و شمال شرق اروپا، آمادگی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده