تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۵۴۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کنسرسیومی برای نجات صادرات

می متالز - کنسرسیوم ائتلافی است که بین تولیدکنندگان یا بنگاه‌های ویژه اقتصادی برای انجام امور انتفاعی تشکیل می‌شود.
کنسرسیومی برای نجات صادرات

به گزارش می متالز، این ترکیب و ائتلاف می‌تواند در جهت ایجاد هم‌افزایی مثبت در رسیدن به هدف کنسرسیوم و افزایش کارآیی در زمان و کیفیت بنگاه‌ها باشد.
درحال‌حاضر با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌هایی که ایران با آن روبه‌رو شده، ایجاد کنسرسیوم صادراتی می‌تواند گام موثری برای یافتن بازارهای صادراتی در صنایع معدنی به‌شمار رود، در حالی که بیشتر صنایع معدنی به صورت جزیره‌ای و انفرادی اقدام به صادرات می‌کنند؛ از این رو ضروری به نظر می‌رسد که واحدهای تولیدکننده با ایجاد یک کنسرسیوم واحد در تبادل بیشتر با یکدیگر قرار گیرند تا بتوان بر صادرات بیشتر نظارت کرد.
در حقیقت ایجاد کنسرسیوم واحد می‌تواند مزایای بسیاری به همراه بیاورد. از یک‌سو از سوءاستفاده‌هایی که گاهی برخی مشتری‌ها انجام می‌دهند، پیشگیری می‌کند و از سوی دیگر، سبب برقراری ارتباط با تولیدکنندگان می‌شود. بر این اساس ایجاد کنسرسیوم و برقراری ارتباط یک مجموعه در کنار یکدیگر برای تولید می‌تواند اقدام خوبی به‌شمار رود.
با توجه به اینکه شرایط پیش‌رو برای کشور سخت است، ایجاد کنسرسیوم صادراتی برای تولیدکنندگان در صنایع مختلف نه‌تنها مفید بلکه حیاتی به‌شمار می‌رود، به‌ویژه اینکه واحدهای کوچک می‌توانند در سایه شرکت‌های بزرگ بسیار راحت‌تر اقدام به صادرات کنند.

سارا اصغری/ روزنامه‌نگار

عناوین برگزیده