تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۰۶۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقوط بیش از ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران

می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، ششم خردادماه) بازار سهام با ثبت افت ۳۳ هزار و ۱۵۱ واحد در ارتفاع ۹۲۶ هزار و ۶۸۸ واحد قرار گرفت.
سقوط بیش از ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۴ میلیارد و ۸۶۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۶هزار و ۳۸۰میلیارد تومان در ۷۸۶ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳۳هزار و ۱۵۱واحدی در ارتفاع ۹۲۶هزار و ۶۸۸واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی ایران، بانک کارآفرین و باما با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۸۰۹واحد، کل (هموزن) ۵۷۵۲واحد، قیمت (هموزن) ۳۸۰۸واحد، آزاد شناور ۴۲۵۰۳و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۵۷۵۷ و ۶۰۷۸۵ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۲۵۸میلیون ورقه به‌ارزش ۶هزار و ۲۱۶میلیارد تومان در ۶۲۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۹۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۰ هزار و ۸۲۵واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گهر زمین و پتروشیمی غدیر با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

عناوین برگزیده