تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۷:۴۰
بازدید: ۴۷۱
کد خبر: ۳۳۹۴۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پروژه‌های تجلی در مسیر پیشرفت/ عملیات اجرایی احداث کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس جانجا کلید خورد

‌می‌متالز - عملیات اجرایی احداث کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس جانجا آغاز شد.

به گزارش می متالز، «مرتضی علی‌اکبری» مدیرعامل «تجلی»، در حاشیه این مراسم بیان کرد: شرکت «تجلی» یکی از اعضای کنسرسیوم جانجا و از سهامداران این شرکت است. در این برنامه، قرارداد EPC احداث واحد کنسانتره ۱۳۰ هزارتنی فی‌مابین شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا و شرکت فکور صنعت امضا شد و عملیات اجرایی احداث این واحد صنعتی رسماً آغاز شد. تمامی اعضای کنسرسیوم با جدیت تمام به دنبال تامین مالی این پروژه عظیم هستند تا طی سه سال آینده این واحد صنعتی به بهره‌برداری برسد.

علی‌اکبری تاکید کرد: این طرح یکی از پروژه‌های بزرگ و بسیار ارزشمند کشورمان است که با اشتغال‌زایی و ارزآوری که برای کشور به همراه دارد، باعث تحول و رونق اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

وی مطرح کرد: شرکت «تجلی» پروژه‌های متعددی در دست اجرا دارد و پروژه مس جانجا نیز یکی از پروژه‌هایی است که این شرکت در آن مشارکت دارد. طی پنج سال آینده ۷۵ میلیون تن عملیات معدنکاری در معدن مس جانجا صورت خواهد گرفت که ۱۶ میلیون تن آن ماده معدنی و مابقی آن باطله است. در همین راستا کارخانه فلوتاسیون برای تولید کنسانتره مس با عیار ۲۶ درصد احداث می‌شود که درآمد سالانه ۳۰۰ میلیون دلار را به دنبال خواهد داشت که باعث تحول و رونق اقتصادی استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

علی‌اکبری افزود: سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته جهت احداث این واحد صنعتی حدوداً ۱۳ هزار میلیارد بوده و مدت زمان اجرای قرارداد ۳۳ ماه پیش‌بینی شده که با لحاظ‌ کردن دوره راه‌اندازی آن حدوداً ۴۵ ماه در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود؛ اواخر بهمن ۱۴۰۰، کنسرسیومی با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و همراهی شرکت‌های بزرگ و توانمند معدنی شامل تجلی توسعه معادن و فلزات، گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین و سرمایه‌گذاری غدیر برنده مزایده معدن مس جانجا در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان شد و این معدن و بهره‌برداری از آن به مدت ۲۵ سال به این کنسرسیوم سپرده شد. اعضای این کنسرسیوم سهامداران فعلی شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا هستند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده