تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۱۵۸۸۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۵۰۷۶ طرح صنعتی در استان اصفهان در حال اجراست

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: پنج هزار و ۷۶ طرح صنعتی در استان در مراحل مختلف اجرا قرار دارد که ۲۷.۵ درصد از آنها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.
۵۰۷۶ طرح صنعتی در استان اصفهان در حال اجراست

به گزارش می متالز، ایرج موفق  با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان "جهش تولید" افزود: حمایت از فرایند تکمیل ساخت و راه‌اندازی این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه طرح‌های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید هرچه زودتر تکمیل شود، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد واحدهای فعال استان در بخش صنعت به ۱۴ هزار واحد خواهد رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: طرح‌های صنعتی بر اساس پیشرفت فیزیکی، رده‌بندی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها برای مطرح شدن در کمیته وام باید دستکم ۶۰ درصد پیشرفت داشته باشند، خاطرنشان کرد: انجام مراحل دیوارکشی زمین، احداث سوله و تکمیل زیرساخت‌های آب، برق و گاز این طرح‌ها باید انجام شده باشد.

موفق گفت: استان اصفهان در زمینه طرح‌های صنعتی آماده بهره‌برداری با پیشرفت بالای ۶۰ درصد رُتبه اول کشور را در اختیار دارد.

به گفته وی، این استان با ۷۵ شهرک صنعتی دولتی و ۱۰ شهرک صنعتی خصوصی نیز از جایگاه اول کشور از نظر شهرک‌های صنعتی در کشور برخوردار است و در بخش معدن هم با ۱۶۲ پروانه اکتشاف، ۳۷ گواهی کشف و ۸۳۴ پروانه بهره‌برداری از نظر معادل فعال رُتبه اول کشور را دارد.

رییس سازمان صمت اصفهان، حمایت از شرکت‌های کوچک، متوسط و واحدهای صنفی را از اولویت‌های امسال این سازمان اعلام و تصریح کرد: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مشکلات آنها در بخش های مختلف بویژه در روزهایی که با شیوه کرونا روبه‌رو هستیم، با جدیت دنبال خواهد شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه این استان در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

عناوین برگزیده