تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۱۶۲۷۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد:

ایجاد فرصت اشتغال برای بیش از 600 نفر با احیای واحدهای صنعتی راکد در قم

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به این که احیای واحدهای صنعتی راکد براساس راهبرد جهش تولید در اولویت برنامه‌های استان است،‌ گفت: تنها در جریان احیای ۳۶ واحد تولیدی طی سال جاری برای ۶۰۱ تن فرصت اشتغال فراهم آمد.
ایجاد فرصت اشتغال برای بیش از 600 نفر با احیای واحدهای صنعتی راکد در قم

به گزارش می متالز، محمود سیجانی با بیان این مطلب، تصریح کرد: برای احیای این واحدها ۶هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و این روند برای فعال‌سازی هرچه سریعتر سایر واحدهای راکد دارای شرایط لازم استان نیز ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به این که اقدام انجام شده در خصوص احیای واحدهای راکد استان ظرفیت‌های قابل توجهی در تولید محصولات مورد نیاز کشور به وجود آورده است،‌ افزود: ارائه تسهیلات بانکی از جمله راهکارهای موثر در رابطه با احیای واحدهای صنعتی راکد به شمار می‌آید که این موضوع در قم با همکاری بانک‌های عامل انجام می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: در کنار تلاش برای احیای واحدهای صنعتی راکد استان، برنامه ایجاد واحدهای تولیدی جدید نیز در قم با استفاده از همه‌ظرفیت‌های اعتباری و مشارکت فعال بخش خصوصی جریان دارد و اکنون صنعت سهم عمده‌ای از اقتصاد استان را به خود اختصاص داده است.

سیجانی گفت: در همین رابطه طی این مدت، ۱۳۴ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی نیز با 7 ‌هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۲هزار و ۸۶۲‌تن و ۸۸ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای با سه‌هزار و ۴۹۲‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۲۱۷ تن در استان صادر شده‌است.

وی با اشاره به این‌که مدیران ارشد استان برای حمایت عملی از سرمایه‌گذاران از همه‌ظرفیت‌های قانونی و اعتباری موجود استفاده می‌کنند، تاکید کرد: بخش صنعت قم هم اکنون به دلیل امتیازهای متنوع همچون نزدیکی به عمده بازارهای مصرف کشور و دسترسی به امکانات زیرساختی مورد نیاز،‌ در کانون توجه سرمایه‌گذاران است و ظرفیت شهرک های صنعتی استان به سرعت با ایجاد واحدهای تولیدی جدید تکمیل می‌شود.

عناوین برگزیده