تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۱۵۷۳۴
سرویس خبر : انرژی

اعتراض کارگران زیرمجموعه "فارس" به انتصاب مدیران جدید و حقوق و دستمزد

‌می‌متالز - کارگران پتروشیمی عسلویه و زیرمجموعه غیر بورسی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم به انتصاب مدیران جدید و وضعیت نیرو‌های قراردادی معترض شدند.

به گزارش می‌متالز، کارکنان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که ۴۰ درصد سهام آن در سبد سهام عدالت است، معتقدند وضعیت نیرو‌های قراردادی نسبت به رسمی بسیار تبعیض آمیز است.

آن‌ها علاوه بر این نسبت به انتصاب مدیران جدید این هلدینگ اعتراض دارند که برخی مدیران جدید برخلاف رویه معمول در شرکت‌های نفت و گاز، هیچ تخصصی در این صنعت ندارند و با سابقه غیرمرتبط منصوب شده‌اند.

به گفته این کارگران، برخی مدیران هم بازنشسته‌های دولتی هستند که دوباره در این هلدینگ شبه‌دولتی به کار گرفته شده‌اند. کارگران نگران هستند انتصابات غیرتخصصی وضعیت مالی شرکت را بیش از پیش به دست‌انداز انداخته و تعداد بیشتری از آن‌ها از کار بیکار شوند. با این وجود، وزارت نفت و حتی تشکل‌های بخش خصوصی حل این مشکل را در حوزه وظایف دولت نمی‌دانند.

مهدی مهدوی دبیرکل انجمن پتروشیمی گفت: این هلدینگ متعلق به بخش خصوصی است و حل مشکلات آن بر عهده وزارت نفت و دولت نیست و کارکنان آن باید پاسخ مشکلات را به روش دیگری پیدا کنند؛ بنابراین گزارش، کارکنان پیمانی و قراردادی صنعت نفت و گاز در حال حاضر نسبت به حقوق و مزایای شغلی معترض هستند، اما به نظر می‌رسد که تاکنون اقدام جدی برای حل مشکلات شاغلان حوزه نفت و گاز انجام نشده و اعتراض‌ها ادامه دارد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده