تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۲۲۹۶۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پاسخگوی آلودگی کارخانه سیمان در مشیریه کیست؟

‌می‌متالز - آلودگی هوا برای مردم جنوب شرقی تهران در شهرک مشیریه فقط در چند ماه سرد سال نیست، آن‌ها عین ۳۶۵ روز را گرفتار گرد و خاکی ناشی از کارخانه سیمان هستند. اهالی می‌گویند کارخانه سیمان و کارخانه شن و ماسه قرار بوده تعطیل شوند، اما هنوز فعالیت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، مردم سال‌های سال است که از آلودگی کارخانه سیمان مستقر در مشیریه نالان هستند. اما کو گوش شنوا؟ زمانی می‌گویند که فیلتر نصب کرده ایم. اما همه می‌دانند که رعایت استاندارد‌های زیست محیطی کارخانه سیمان در یک مقطع زمانی دلیل بر این نیست که این کارخانه به صورت دائمی این استاندار‌ها را رعایت می‌کند، به همین دلیل نظارت بر این کارخانه باید به صورت مستمر بوده و به محض اینکه فعالیت آن‌ها آلاینده می‌شود، اخطار‌های لازم را به این کارخانه‌ها بدهند که بازدارنده باشد.
به نظر می‌رسد مسوولان محیط زیست شهرستان ری باید در جهت احقاق حقوق مردم که کمترین آن داشتن هوای سالم است سختگیری بیشتری نسبت به واحد‌های آلاینده انجام دهند. از سوی دیگر این سوال مطرح است که آیا زمان انتقال صنایع آلاینده‌ای همچون سیمان و ریخته‌گیری‌ها به خارج از بافت شهری نرسیده است؟

تعداد بازدید : 16

منبع: شعار سال

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده