تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۵۴۹۳۷
سرویس خبر : انرژی

شناسایی ۴۳ ساختار اکتشافی نفت و گاز در استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: در زمان حاضر ۴۳ ساختار اکتشافی ذخایر زیرزمینی شامل نفت خام و گاز در استان بوشهر شناسایی شده که از این شمار ۲۶ مورد حفاری شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی فکور امروز پنج‌شنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: از این ۲۶ مخزن حفاری شده ۲۰ مورد مخازن هیدروکربوری شامل نفت و گاز آن به اثبات رسیده که برخی در حال تولید است و برخی نیز جزء برنامه توسعه ۱۰ میدان گازی قرار دارد که وزیر نفت به تازگی دستور توسعه آن‌ها را صادر کرده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: ۶ مورد از چاه‌ها در زمان اکتشاف، غیر اقتصادی بوده، اما اکنون با افزایش قیمت نفت و بهبود فناوری اکتشاف، امید می‌رود این میدان‌ها در استان بوشهر به چرخه اقتصاد کشور افزوده شود.

وی گفت: اکنون ۱۷ ساختار هیدروکربوری شناخته شده در استان بوشهر داریم که در حال بررسی ابعاد آن هستیم و می‌خواهیم کار‌های مقدماتی اکتشاف را با کمک مسئولان استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا یک و نیم سال آینده مقدمات کار انجام شود و کار به صورتی تدوین شده که بتوان مخازن کوچک‌تر را در استان بوشهر شناسایی کرد.

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده