تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۷۳۷۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پلمب ۲ واحد آلاینده معدنی در خواف

‌می‌متالز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف اظهار کرد: ۲ واحد آلاینده معدنی در این شهرستان که سبب بروز گرد و غبار شده بودند، با تشخیص و دستور مرجع قضایی به عنوان واحد‌های تهدیدکننده سلامت عمومی پلمب شدند.

به گزارش می‌متالز، سعید شفیعیان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ واحد آلاینده معادن پلاسری خواف به علت تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه و عدم اجرای تعهدات‌شان در کنترل گرد و غبار به مرجع قضایی معرفی شدند که دستور قضایی پلمب ۲ واحد آن‌ها اجرا شد.

وی ادامه ادامه داد: در سه ماه گذشته و در راستای اجرای مصوبات کارگروه ملی گرد و غبار کشور، حدود ۱۳ کیلومتر از مسیر‌های پرتردد معادن با خاک‌پوش زیستی پوشیده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف همچنین به افتتاح یک انبار سرپوشیده کنسانتره در یکی از مجموعه‌های صنعتی و معدنی سنگان خواف اشاره و خاطرنشان کرد: در شهریور ماه جاری بخش زیادی از حجم کنسانتره تجمیع شده در فضای باز این مجموعه به انبار تازه‌تاسیس منتقل شده که این موضوع در رفع آلودگی ناشی از انبار غیر اصولی محصول این شرکت تاثیر مثبتی داشته است.

شفیعیان تاکید کرد: توقف فعالیت واحد‌های صنعتی و معدنی آخرین مسیر جلب واحد‌ها به اجرای ضوابط و تعهدات محیط زیستی است که به ناچار پس از بار‌ها صدور اخطاریه و ارائه مهلت رفع آلایندگی از مرجع قضایی درخواست می‌شود.

شهرستان خواف با وجود معادن متعدد سنگ آهن به عنوان قطب اول سنگ آهن خاورمیانه به شمار می‌رود که عدم توجه به ضوابط محیط زیستی برخی معادن و واحد‌های صنعتی باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و جوامع محلی پیرامونی آن شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده