تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۵۱
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۸۵۸۳۳
سرویس خبر : انرژی

اعمال محدودیت ۷۰ تا ۳۵ درصدی گازرسانی برای سه صنعت بورسی

‌می‌متالز - رئیس مرکز کنترل گاز از اعمال محدودیت ۷۰ تا ۳۵ درصدی گازرسانی به صنایع سیمان، پتروشیمی و فولاد با ادامه روند صعودی مصرف در بخش خانگی نسبت به تابستان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا کوشکی از افزایش میزان محدودیت گازرسانی به صنایع با ادامه روند صعودی مصرف در بخش خانگی خبر داد و گفت: صنایع عمده شامل فولاد، سیمان و پتروشیمی‌ها هستند و میزان محدودیت‌های شرکت ملی گاز متفاوت است. درکارخانه‌های سیمان ۷۰ درصد، پتروشیمی‌ها ۳۵ درصد و در صنایع فولاد ۵۰ درصد نسبت به فصل تابستان محدودیت اعمال شد.

وی افزود: ۶۵ درصد از گاز تولیدی به بخش خانگی اختصاص پیدا می‌کند که پیش بینی شده از اوایل هفته آینده مصرف در بخش خانگی به ۶۰۰ میلیون متر مکعب برسد و طبق اعلام هواشناسی در اواسط هفته کاهش دما خواهیم داشت. از این رو میزان مصرف تا ۷۰۰ میلیون متر مکعب نیز افزایش پیدا می‌کند.

کوشکی ادامه داد: خط قرمز شرکت گاز، مصارف بخش خانگی و تجاری است. وزارت نفت قبل از شروع فصل سرما تمهیدات لازم را در نظر می‌گیرد و سوخت جایگزین را به صنایع اختصاص می‌دهد و در روز‌هایی که افزایش مصرف بخش خانگی اتفاق می‌افتد متناسب با افزایش مصرف، محدودیت‌هایی در بخش صنعتی و نیروگاهی داده می‌شود که گاز به بخش خانگی اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری اقتصادی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده