تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۳۰۰۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پورابراهیمی:

تغییرات نرخ ارز باید منجر به جهش اقتصادی شود/ حوزه دانش‌بنیان اصلی‌ترین محور توسعه صادرات

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات نرخ ارز در اقتصاد ایران آثار تورمی دارد و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما با تغییرات نرخ ارز یک اتفاق در دنیا می‌افتد و این است که باید جهش صادراتی اتفاق افتد.

به گزارش می‌متالز، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در هشتادوچهارمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: صادرات یکی از حلقه‌های متصل به تولید است و نحوه تسویه تعهدات ارزی چالش اساسی در حوزه صادرات محصولات ماست.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: اگر اشتباه سال‌های گذشته را دولت فعلی هم تکرار کند، صادرات غیر نفتی در کشور شکل نمی‌گیرد و خروج ارز از کشور استمرار می‌یابد.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضا به بحث‌های اقتصادی عنوان کرد: در استان کرمان نیز دادگستری کل پای کار است و در جلسات اقتصادی حضور دارند و حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: تغییرات نرخ ارز در اقتصاد ایران آثار تورمی دارد و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما با تغییرات نرخ ارز یک اتفاق در دنیا می‌افتد و این است که باید جهش صادراتی اتفاق افتد.

انحصار خرید زغال سنگ جفای به کرمان است

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد صادرات استان پسته و مغز پسته است، بیان کرد: بزرگترین ذخایر زغال سنگ کشور را در استان کرمان داریم، اما کک‌سازی ما با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کند در حالی که سالانه واردات زغال سنگ به کشور با نرخ بالا را داریم.

وی خواستار تشکیل سندیکای زغال سنگ و شکست انحصار در این حوزه شد و تصریح کرد: انحصار در خرید زغالسنگ استان کرمان توسط ذوب‌آهن اصفهان جفای به کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حوزه دانش‌بنیان اصلی‌ترین محور توسعه صادرات است و مغفول مانده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده