تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۳۰۴۱۰۳
سرویس خبر : زمین شناسی

آغاز اجرای طرح عملیاتی ژئوفیزیک هوایی در سبزوار

‌می‌متالز - طرح عملیاتی ژئوفیزیک هوایی در راستای اکتشاف ذخایر پنهان و عمقی معدن، در سبزوار آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، همزمان با هفته معدن طی مراسمی و با حضور معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و مسوولان استانی و شهرستانی، طرح ژئوفیزیک هوایی در راستای اکتشاف ذخایر پنهان و عمقی معدنی، در سبزوار شروع شد.

اجرای طرح ژئوفیریک هوایی در ۱۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از مناطق سبزوار

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در این مراسم اظهار کرد:طرح ژئوفیزیک هوایی در سبزوار به طول خطی ۸۸ هزار کیلومتر در ۱۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از مناطق سبزوار آغاز شد.

علیرضا شهیدی افزود: طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی ابتدا از استان خراسان جنوبی آغاز و سپس در کردستان و آذربایجان غربی به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی، زمینه اکتشاف ذخایر معدنی زیرزمینی کشور را در اعماق بیشتر فراهم کرده و با روش مغناطیسی و با بالگرد چنانچه تا عمق ۴۰۰ متری منابع معدنی فلزی وجود داشته باشد، قابل تشخیص است.

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی خاطرنشان کرد: پس از اکتشاف، با روش‌های تکمیلی زمینی، بستر‌های لازم برای استخراج منابع معدنی، بهره برداری و فعالیت‌های اکتشافی فراهم می‌شود.

اشتغال زایی و سرمایه گذاری در حوزه معدن با اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در این مراسم گفت:با اجرای این عملیات اطلاعات جامع و کاملی از ظرفیت‌های معدنی منطقه فراهم می‌شود که امکان سرمایه‌گذاری در حوزه معادن تسهیل خواهد شد.

حسین ابراهیمی افزود: این اقدام زیرساختی در حوزه معادن منطقه، باعث فراهم شدن زمینه اشتغال و توسعه پایدار برای سبزوار بزرگ است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار بیان‌داشت:اجرای طرح ژئوفیزیک هوایی یکی از رویداد‌های کم نظیر در منطقه غرب خراسان رضوی محسوب می‌شود.

فراهم شدن استخراج و ایجاد صنایع فرآوری ذخایر معدنی

حسین شریعتمدار اظهار کرد: با اجرای طرح عملیاتی ژئو فیزیک هوایی ذخایر زیرزمینی در منطقه شناسایی و زمینه برای استخراج و ایجاد صنایع فرآوری و ارزش افزوده فراهم خواهد شد..

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار افزود: این عملیات که به همت سازمان زمین شناسی اجرای می‌شود برای دارندگان معادن و صنایع مختلف اقدامی بسیار ارزشمند و مهم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده