تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۶۳۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:

سمنان جزو رتبه‌های برتر کشور در تولید زغال سنگ/ استخراج سالانه ۷.۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن سمنان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از استخراج سالانه ۷.۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن سمنان خبر داد و گفت:سمنان جزو رتبه‌های برتر کشور در تولید زغال سنگ است

به گزارش می‌متالز، یادگار احمدی با اشاره به فعالیت معاون سمنان، گفت: ۴۵ واحد فرآوری گچ در استان سمنان فعالیت می‌کنند که سالانه ۱۶ میلیون تن گچ در این واحد‌ها فرآوری و انواع محصولات گچی تولید می‌شود.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی واحد‌های فرآوری گچ در سمنان گفت:برای راه اندازی این ۴۵ واحد فرآوری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام گرفته است و حدود ۱۴۹۰ نفر در این واحد‌ها مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وضعیت معادن گچ این استان اظهار داشت: استان سمنان یکی از استان‌های معدنی کشور محسوب می‌شود که در آن ۹۱ معدن گچ با سرمایه گذاری ۸۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود ۶۶۰ نفر فعالیت می‌کنند.

احمدی وی تصریح کرد:ذخیره قطعی این معادن بالغ بر ۱۹۲ میلیون تن می‌باشد و سالانه بیش از ۷.۵ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سمنان، خاطرنشان کرد: استان سمنان یکی از سه استان برترکشور درتولید ذغال سنگ می‌باشد و رتبه اول از نظر وجود تولید گچ و نمک و سلستین و زئولیت، رتبه دوم درتولید سولفات سدیم و رتبه سوم درتولید ذغال سنگ وکرومیت را دارد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده