تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۸
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۰۷۸۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طلا جهشی شد

‌می‌متالز - طلا و سکه دیروز در بازار تهران تغییر کانال دادند.

به گزارش می‌متالز، طلا و سکه دیروز در بازار تهران در مسیر صعودی حرکت کردند، به طوری که بازار شاهد تغییر کانال طلا و سکه بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سکه امامی در بازار ۷۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی در بازار ۲۹ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به ۲ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان رسید.

کارشناسان اعتقاد دارند آنچه دیروز بازار را در نوسان افزایشی قرار داد، اتفاقات روسیه بود. این موضوع باعث افرایش تقاضا در بازار ارز داخلی نیز شده بود.

با این حال شب گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند که پریگوژین (فرمانده واگنر) پیشنهاد لوکاشنکو (رییس‌جمهور بلاورس) برای توقف و عدم پیشروی به سمت روسیه و برداشتن گام‌های بیشتر برای تنش‌زدایی را پذیرفت؛ خبری که به اعتقاد تحلیلگران، امکان دارد زمینه‌ساز فرود سکه به سمت کانال ۲۸ میلیون تومان شود.

در حال حاضر در بازار تهران هر قطعه سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده