تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۸۰۶۲

آخرین وضعیت ورودی آب سدهای کشور

می متالز - گزارش اخیر مرکز اطلاعات و داده‌‌‌های آب کشور رشد ۱۱درصدی بارش‌‌‌ها را اعلام کرده که این موضوع بیانگر بهتر شدن وضعیت ورودی آب به سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷خردادماه است و در این میان سدهای استان خوزستان در بهترین وضعیت آبی قرار دارند. به گزارش «ایرنا»، براساس گزارش تازه شرکت مدیریت منابع آب ایران، مجموع سدهای استان خوزستان در بهترین وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، بر این اساس، زنجیره سد‌های کارون با داشتن ۱۱میلیارد و ۶۱۶میلیون مترمکعب مقام نخست پرآب‌ترین سد‌های کشور را دارد. این زنجیره سد تا ۲۷خرداد ۹۵‌درصد پرشدگی داشته و با رشد ۲۷درصدی نسبت به سال گذشته روبه رو شده است. سد دز با ۲میلیارد و ۶۰۷میلیون مترمکعب موجودی آب از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷خرداد و میزان پرشدگی ۹۸درصدی، با رشد ۲۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه روست. سد کرخه هم ۲میلیارد و ۲۰۶میلیون مترمکعب آب دارد و میزان پرشدگی آن ۴۲‌درصد است.

این سد بیشترین میزان رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را دارد و رشد آن به ۱۲۸‌درصد رسیده است. سد مارون با داشتن یک‌میلیارد و ۲۱۷میلیون مترمکعب آب از ابتدای سال آب جاری تا ۲۷خرداد و میزان پرشدگی ۱۰۰درصدی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۲درصدی را نشان می‌دهد. سد جره در مدت یادشده ۲۱۳میلیون مترمکعب آب دارد و پرشدگی آن ۸۲‌درصد و میزان رشد آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰‌درصد است. در مدت مذکور موجودی آب سد پیشین در استان سیستان و بلوچستان به ۱۳۳میلیون مترمکعب رسیده است. پرشدگی این سد ۷۹‌درصد و افزایش موجودی آب آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۷‌درصد است. در این مدت، موجودی آب سد زاینده رود اصفهان به ۶۲۰میلیون مترمکعب رسیده و پرشدگی آن ۵۰‌درصد با میزان رشد ۷۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. سد رئیس علی دلواری در استان بوشهر با داشتن ۴۷۳میلیون مترمکعب آب از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷خرداد و پرشدگی ۶۸درصدی، از جمله سد‌های پرآب کشور برای ورود به تابستان گرم امسال است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده