تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۰۵۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجلاس خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در تبریز

‌می‌متالز - اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور با حضور روسا و دبیران کل خانه‌های صنعت و معدن استان‌های کشور در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور هدف اصلی این اجلاس را معرفی توانمندی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در واحد‌های صنعتی در جامعه بیان کرد و گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها، واحد‌های صنعتی برتری خود را نشان دادند و واحد‌های کمتری تعطیل شد.

سهل آبادی افزود: کمبود برق در تابستان، قطعی گاز در زمستان و نبود برخی از زیر ساخت‌ها از جمله مشکلات حوزه صنعت و معدن است.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد واحد‌های صنعتی آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است و اگر این روند در کل کشور اتفاق بیفتد اقتصاد ایران بدون مشکل از سخت‌ها گذر می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این اجلاس گفت: مجلس در برنامه هفتم تلاش می‌کند بیشترین نقش را به بخش خصوصی بدهد تا از این ظرفیت در حوزه سرمایه گذاری استفاده شود.
اکبری با اشاره به اینکه بخش خصوصی آذربایجان شرقی، قدرتمند، با انگیزه و بسیار فعال است افزود: مسوولان استان و کشور باید تلاش کنند تا گرهی از مشکلات بخش خصوصی حل و ظرفیت‌های این بخش را در کشور معرفی بکنند.

کلامی معاون امور اقتصادی استاندارآذربایجان شرقی هم با بیان اینکه این استان در صدور مجوز‌ها رتبه اول را در کشور دارد گفت: اقتصاد استان مبتنی بر بخش خصوصی و مردم محور قرار دارد و تعامل مناسبی بین بخش خصوصی و مسوولان استانی وجود دارد.

اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور با حضور روسا و دبیران کل خانه‌های صنعت و معدن استان‌های کشور، مسوولین استانی و کشوری، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و صنعتگران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان آذربایجان شرقی تا ۲۳ تیر در تبریز برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده