تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۱۲۳۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

خیز آیوانهو برای رشد تولید مس

‌می‌متالز - شرکت کانادایی آیوانهو در تلاش است مس بیشتری تولید کند. این شرکت تصور می‌کند مس به‌زودی شاهد جهش قیمت خواهد بود به همین دلیل کلید‌زدن پروژه‌های جدید می‌تواند تاثیر مستقیمی روی رشد فروش و افزایش سوددهی شرکت داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، در گام نخست، تاسیسات این شرکت در کنگو قرار است از مسیر بازیافت باطله‌های معدنی، تولید مس را افزایش دهد، ضمن اینکه در گام‌های بعدی قرار است این طرح گسترده که در منطقه کومولا قرار دارد، توسعه پیدا کند. آیوانهو اعلام کرده به‌دقت مسیر مورد اشاره را آزمایش کرده و از صحت برنامه ریزی اطمینان حاصل کرده‌است.

نتایج اولیه تیم تحقیق و توسعه آیوانهو نشان می‌دهد که با عیار خوراک کمتر از یک‌درصد مس، تقریبا ۶۵‌درصد از مس موجود را می‌توان از جریان باطله بازیافت کرد. ایوانهو تصریح کرده است که از این مسیر، کنسانتره قابل‌فروش با عیار تقریبا ۴۰‌درصد را تولید کرده که می‌توان آن را در محل در کارخانه ذوب مس به‌صورت مستقیم به ۵۰۰‌هزار تن مواد در دست ساخت تبدیل و فرآوری کرد. عیار کنسانتره مس حاصل از تغلیظ فاز یک و ۲ در حال‌حاضر تقریبا ۵۰‌درصد است. این تحرک جدید موجب‌شده تا ارزش بازار آیوانهو در بورس کانادا با رشد یک‌درصدی به ورای ۵/ ۱۶میلیارد دلار کانادا برسد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده