تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۱۳۱۳۱
سرویس خبر : انرژی
مدیر عامل شرکت ملی گاز خبر داد:

صادرات گاز به عراق و ترکیه همراه با رشد ۱۶ درصدی

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت ملی گاز از افزایش ۱۶ درصدی میزان صادرات گاز به عراق و ترکیه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با تکمیل زیرساخت‌های انتقال گاز در پارس جنوبی، در حوزه ال پی جی نیز افزایش ۲۲ درصدی صادرات داشتیم.

به گزارش می‌متالز، چگنی، مدیر عامل شرکت ملی گاز از افزایش ۱۶ درصدی میزان صادرات گاز به عراق و ترکیه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با تکمیل زیرساخت‌های انتقال گاز در پارس جنوبی، در حوزه ال پی جی نیز افزایش ۲۲ درصدی صادرات داشتیم.

وی همچنین از افزایش ۷۸ درصدی حجم سوآپ گاز از کشور ترکمنستان به آذربایجان خبر داد و گفت: اخیرا نیز بعد از تسویه اصل بدهی به این کشور، بطور آزمایشی روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب در روز از این کشور وارد کردیم و آماده امضای قرارداد برای از سرگیری افزایش ورادات از این کشور هستیم.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران سال گذشته میزان مصرف گاز نیروگاه‌ها نیز ۷۵ میلیارد متر مکعب بوده که سهم ۳۲ درصدی از کل مصرف گاز کشور را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: بخش خانگی نیز ۶۳ میلیارد مترمکعب شامل ۲۷ درصد این مصرف را به خود اختصاص داده بود و اکنون ۱۲۵۳ شهر به علاوه ۳۹ هزار و ۶۹۹ روستای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و در دو سال فعالیت دولت سیزدهم حدود ۵ هزار و ۲۹۷ روستا با بیش از ۳۰۷ هزار خانوار، همچنین ۴۱ شهر با بیش از ۹۴ هزار خانوار گازرسانی شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه اکنون ۹۸.۶ درصد جمعیت شهری و ۸۶.۳ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شبکه گاز کشور هستند، ادامه داد: تعداد مشترکان شبکه گاز ۲۷.۵ میلیون است که بیش از ۳۱ میلیون واحد را مشتمل می‌شود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده