تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۱۳۴۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده اسفراین در مجلس:

آتش‌سوزی کوره ذوب در مجتمع فولاد اسفراین هفت مصدوم بر جا گذاشت

‌می‌متالز - نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: حریق رخ داده در کوره ذوب مجتمع فولاد اسفراین بر اثر نشتی هفت مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش می‌متالز، امان الله حسین پور روز پنجشنبه در بازدید از دفتر ایرنا خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: از این تعداد مصدوم ۶ نفر به صورت سرپایی درمان و یک نفر برای ادامه درمان به یکی از بیمارستان‌های مشهد منتقل شد.

وی در خصوص علت بروز این حادثه گفت: یکی از کوره‌های ذوب فولاد نشتی داشته است و موجب انفجار و آتش سوزی شده است.

حسین پور ادامه داد: خسارت‌های مالی وارده به این مجتمع صنعتی در حال برآورد است.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت‌های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد و این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیاز‌های راهبردی صنایع کشور در بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

عناوین برگزیده