تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۱۳۵۸۹
سرویس خبر : انرژی
مدیرکل صمت استان خوزستان خبر داد؛

صدور مجوز ساخت مجتمع پتروشیمی در امیدیه/ بررسی رفع مشکلات اقتصادی حوزه کسب و کار با حضور استاندار خوزستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان با اشاره به اینکه مجوز ساخت یک شرکت شیمیایی و پتروشیمی در امیدیه صادر شده، گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ به‌زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: شرکت شیمیایی و صنایع پتروشیمی «آوات اورامان امیدیه» می‌تواند یک‌تحول بزرگ در زمینه تولید و ایجاد اشتغال این شهرستان ایجاد کند.

وی ادامه داد: در دومین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل صمت و استانداری خوزستان و شرکت هلدینگ خلیج فارس منعقد شد و در نهایت جواز تاسیس شرکت شیمیایی آوات اورامان سهامی خاص صادر شد.

مدیرکل صمت خوزستان میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این شرکت را یک و نیم میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این شرکت در قالب زنجیره‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که باعث ایجاد ۱۵ هزار اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه خواهد شد. همچنین عملیات احداث این پروژه بزرگ به‌زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه می‌تواند تحول و الگوی خوبی در زمینه راه‌اندازی خوشه‌های پائین‌دستی صنعت پتروشیمی باشد، افزود: با توسعه صنایع پائین‌دستی می‌توان اشتغال بومی در شهرستان‌ها را رونق بخشید. ضمن اینکه خوزستان با داشتن ۲۲ شرکت پتروشیمی یکی از قطب‌های این صنعت در کشور است.

فلاح در ادامه گفت: با هدف طرح مسائل و موضوعات مرتبط با بازار و ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و راه‌کار‌های مناسب و لازم جهت رفع موانع و مشکلات اقتصادی حوزه کسب و کار در سطح بازار اهواز، استاندار خوزستان با اداره کل صمت استان، هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان و روسای اتحادیه‌های صنفی کلانشهر اهواز نشستی را برگزار کرد.

گفتنی است، در این دیدار معاون هماهنگی و امور اقتصادی و مشاور استاندار، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و سایر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذیربط هم حضور داشتند که در آن مدیرکل صمت استان خوزستان، گزارش کاملی از بازرسی بازار و اصناف و برنامه‌های این اداره کل در حوزه تنظیم بازار ارائه کرد.

در ادامه این دیدار، روسای اتحادیه‌های صنفی اهواز موضوعات و مطالب حوزه کسب و کار خود را به تفکیک رسته صنفی عنوان کردند.

لازم به‌ذکر است، اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان روزانه با برگزاری گشت‌های مختلف بازرسی و گشت مشترک از اصناف مختلف بازرسی دارند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده