تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۲۱۰۴۱
سرویس خبر : اجتماعی
اجرای طرح‌های تفریحی جدید در دستور کار شرکت سنگ آهن مرکزی؛

پارک تفریحی "بیشه در" توسعه می‌یابد/ اجرای طرح پیاده رو سازی از کنارگذر آهنشهر تا کوه الله/ ورودی شهرک آهنشهر بهسازی می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از توسعه پارک تفریحی "بیشه در" خبر داد و گفت: توسعه این پارک تفریحی نقش به سزایی در افزایش فضای سبز و پوشش گیاهی منطقه دارد.

به گزارش می‌متالز، مجتبی حمیدیان با بیان این مطلب اظهار کرد: پارک بیشه در که به نام شاعر پرآوازه بافق "وحشی بافقی" نامگذاری شده است در چند فاز طراحی شده که فاز نخست آن به بهره برداری رسیده و فاز دوم در مرحله اجراست.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این پارک تفریحی افزود: در فاز دوم ایجاد زمین‌های ورزشی در قالب زمین والیبال ساحلی، دوچرخه سواری و ... دیده شده و فضای سبز محدوده توسعه خواهد یافت. همچنین طرح اجرای آبشاری در این پارک در دستور کار است.

حمیدیان با بیان اینکه کل پروژه پارک وحشی بافقی حدود ۳۵ هکتار است اضافه کرد: در حال حاضر ۷ هکتار آن به بهره برداری رسیده و ۱۵ هکتار از آن در قالب فاز دوم اجرایی می‌شود. ساخت رستوران و ... هم در فاز نهایی دیده شده که امیدواریم هر چه زودتر آماده اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه پارک وحشی بافقی به تفرجگاهی بزرگ در بیرون از شهر تبدیل می‌شود خاطرنشان کرد:شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در کنار طرح‌های توسعه‌ای و جوار معدنی خود به موضوعات رفاهی مردم شهر نیز توجه دارد و در تلاش است که با اجرای طرح‌هایی از این دست گامی موثر در جهت ارتقا رفاه شهروندان بردارد.

پیاده روسازی از کنارگذر آهنشهر تا کوه الله

حمیدیان در ادامه از اجرای طرح پیاده روسازی از کنارگذر آهنشهر تا کوه الله خبر داد و گفت: این مسیر که حدود ۱۵۰۰ متر است قابلیت ایجاد مسیر دوچرخه سواری را نیز دارد.

وی با اشاره به خریداری گلدان‌های بتنی برای اجرای پلکانی در مسیر کوه افزود: اجرای این طرح تا عید نوروز به پایان می‌رسد.

بهسازی ورودی شهرک آهنشهر

حمیدیان در خصوص ورودی آهنشهر نیز گفت: پیش از این در ورودی شهرک آهنشهر گیاهان فصلی کاشته می‌شد که علاوه بر هزینه بر بودن با شرایط آبی منطقه همخوانی نداشت بنابراین بهسازی ورودی شهرک در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طرح ورودی شهرک آهنشهر تلفیقی از فضای سبز، سازه‌های مناسب همراه با نورپردازی خواهد بود افزود: درخت نخل یکی از المان‌های شهرستان بافق است بنابراین از درخت نخل خرما و درخت نخل زینتی هم برای ورودی شهرک استفاده کنیم. امیدواریم اجرای این طرح به زودی به اتمام برسد.

منبع: سنگ آهن مرکزی ایران - بافق

عناوین برگزیده