تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۲۵۳۵۸
سرویس خبر : انرژی

۹۴درصد جمعیت ایران به شبکه گاز وصل هستند

‌می‌متالز - مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه "در مجموع ۹۴درصد جمعیت کشور به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند"، گفت: هم‌اکنون پروژ‌ه‌های گازرسانی به ۲۷ شهر و ۳۲۰۰ روستای جدید درحال اجرا است.

به گزارش می‌متالز، مسلم رحمانی، مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۹۸ درصد و در جمعیت روستایی کشور ۸۴ درصد است و ۱۲۵۳ شهر و ۳۹ هزار و ۷۰۰ روستای کشور از نعمت گاز برخوردارند.

رحمانی با بیان اینکه "در مجموع ۹۴ درصد جمعیت کشور به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند"، گفت: هم‌اکنون پروژ‌ه‌های گازرسانی به ۲۷ شهر و ۳۲۰۰ روستای جدید درحال اجرا است.

وی افزود: ۲ میلیون مشترک گاز در بخش‌های عمومی اعم از تجاری، ادایر، مذهبی و بیمارستان‌ها داریم و ۲۵.۷ میلیون مشترک در بخش خانگی داریم که در مجموع ۳۰ میلیون واحد مسکونی در کشور اشتراک گاز دارند.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: در سال جاری با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه شدیم که امیدواریم با پیگیری‌ها، این محدودیت‌ها رفع شود؛ ایندرحالی است که بیش از ۳۳۰۰ پروژه تعریف شده در بخش گاز داریم که تکمیل آن‌ها ۳۳ هزار میلیارد تومان تأمین مالی نیاز دارد.

رحمانی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای گازرسانی به ۲۷ شهر و ۳۲۰۰ روستا، گفت: برای تکمیل گازرسانی به این تعداد شهر و روستا، ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده