تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۳۳۱۰۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جلسه ارزیابی عملکرد نه ماهه شرکت معدنی املاح ایران برگزار شد

افزایش ۷۶ درصدی سود خالص شرکت معدنی املاح ایران

‌می‌متالز - جلسه ارزیابی عملکرد دوره نه ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ شرکت معدنی املاح ایران (سهامی عام) از شرکت‌های تابعه هلدینگ صدر تامین روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه با حضور معاونین و مدیران ارشد هلدینگ صدرتامین و معدنی املاح ایران در سالن جلسات هلدینگ برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از تاصیکو، در این جلسه «مهدی بوربور» مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته و اقدامات پیش روی شرکت در قالب گزارش عملکرد نه ماهه اظهار داشت: شرکت معدنی املاح ایران در نه ماهه سال ۱۴۰۲ از فروش محصولات خود بیش از ۹۵۲۵ میلیارد ریال درآمد کسب کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصد رشد داشته است.

بوربور با اشاره به مقاصد صادراتی شرکت گفت: صادرات شرکت نیز در نه ماهه ۱۴۰۲ با رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل قریب به ۸۳۶ میلیارد ریال بوده است.

بوربور همچنین در اظهارات خود از رشد ۷۶ درصدی حاشیه سود خالص نسبت به نه ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: سود خالص شرکت در این مدت با رشد ۱۷ درصدی نسبت به بودجه حدود ۴۶۵۷ میلیارد ریال بوده است که موفقیت بزرگی برای شرکت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد با توجه به اینکه خطوط تولید محصولات شرکت با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های تولید و افزایش بهره‌وری و راندمان، در محصول سولفات سدیم با ۱۷۵ درصد ظرفیت اسمی و در محصول نمک تصفیه با ۱۲۱ درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت است، در این مدت تولید محصول تقریبا به ۲۳۸ هزار تن رسید که نسبت به بودجه و مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

شرکت معدنی املاح ایران در سال ۱۳۶۳ با هدف اکتشاف، استخراج و فرآوری املاح مختلف معدنی تبخیری تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۷۵ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و به شرکت سهامی عام تبدیل شد. هم اکنون با دو مجتمع تولیدی و دو طرح توسعه در حال اجرا، بزرگ‌ترین تولیدکننده سولفات سدیم و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمک تصفیه شده و سولفات پتاسیم در ایران است.

افزایش ۷۶ درصدی سود خالص شرکت معدنی املاح ایران

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده