تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۳۳۵۰۸
سرویس خبر : اجتماعی

ریزش معدن طلا در ونزوئلا

‌می‌متالز - بر اثر حادثه ریزش معدن طلا در ونزوئلا شماری کشته، زخمی یا ناپدید شدند.

به گزارش می‌متالز به نقل از «خبرگزاری آسوشیتدپرس»، بر اثر حادثه ریزش معدن طلا در ونزوئلا شماری کشته، زخمی یا ناپدید شدند. مقامات ونزوئلا گفتند که ریزش معدن روباز غیرقانونی شمار نامشخصی کشته یا ناپدید بر جای گذاشته است. این حادثه در شهرداری «آنگوستورا» روز سه‌شنبه زمانی رخ داد که دیواری در معدنی به نام «بولا لوکا فروریخت که تنها با یک ساعت قایق سواری می‌توان به آن رسید.

تعداد بازدید : 0

وزارت ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا روز چهارشنبه اعلام کرد مقامات هنوز آمار کاملی از کشته‌شدگان، گرفتاران یا زخمی‌ها ندارند و جزئیاتی از تلاش‌های نجات منتشر نشده است.

«یورگی آرسینیگا»، شهردار آنگوستورا، اواخر روز سه‌شنبه گفت که قصد دارد «حدود ۳۰ تابوت» را به محله‌ای در نزدیکی معدن ببرد، که نشان می‌دهد مقامات نگرانند که شمار کشته‌ها به ده‌ها نفر افزایش یابد.

دولت ونزوئلا در سال ۲۰۱۶ یک منطقه توسعه معدنی عظیم را در وسط این کشور ایجاد کرد تا درآمد‌های جدیدی را در کنار صنعت نفت خود بیافزاید.

از آن زمان، عملیات استخراج طلا، الماس، مس و دیگر مواد معدنی در داخل و خارج از آن منطقه گسترش یافته است.

بسیاری از معادن در خارج یا در حاشیه قانون فعالیت می‌کنند.

آن‌ها مشاغل پردرآمدی را برای مردم عادی ونزوئلایی ارائه می‌دهند، اما شرایط وحشتناک است.

کارلوس مارکانو، معدنچی: این حادثه وحشتناکی بود، دیدن شماری از همکارانی که دفن شده‌اند، و دیگرانی که فقط گردن و سرشان بیرون از گل و لای باقی مانده و برخی از آن‌ها نیز زخمی شده‌اند و سعی می‌کنند که زیر آوار دفن نشوند، مایه یاس است. هیچ کسی نمی‌خواهد که یک انسان، آن‌طور بمیرد. در واقع ما موفق شدیم و چند نفر نجات پیدا کردند. به نظر من، آن‌ها در آنجا دفن شده اند و هنوز هم دارند بیرون آورده می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده