تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۳۴۶۸۰
سرویس خبر : محیط زیست
مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات فولاد مبارکه:

سامانه نظارت، کنترل و جمع‌آوری داده‌های زیست‌محیطی فولاد مبارکه به‌روزرسانی شد

‌می‌متالز - مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات فولاد مبارکه گفت: با هدف تأمین نیاز‌های واحد محیط‌ زیست و لزوم رعایت پروتکل‌های امنیت اطلاعات و رفع وابستگی سازمان به شرکت‌های بیرونی، سامانه بومی نظارت، کنترل و جمع‌آوری داده‌ها (سیستم اسکادای محیط‌ زیست) به‌روزرسانی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، امیر گودرزی، مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه در راستای تحقق رهنگاشت تحول دیجیتال و حرکت به سمت استاندارد‌های صنعت ۴.۰ دو استراتژی اصلی را دنبال می‌کند که یکی انجام پروژه‌های محدود در قسمت‌های مختلف فولاد مبارکه و دیگری سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های تحول دیجیتال در فولاد مبارکه است.

وی با تأکید بر اینکه در جریان انجام پروژه‌های محدود چندین هدف دنبال می‌شود، افزود: ازجمله این اهداف تمرین تکنولوژی‌های تحول‌آفرین در مقیاس کوچک و همچنین پایلوت زیرساخت‌های لازم در مقیاس کوچک و مهم‌تر از همه آشنایی و آموزش کارکنان شرکت فولاد مبارکه و ایریسا و شرکت‌های اکو سیستم با مفاهیم و تکنولوژی‌های جدید است.

مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات فولاد مبارکه عنوان کرد: باتوجه‌به بررسی‌های صورت‌گرفته درخصوص نیاز‌های واحد محیط‌ زیست و لزوم و رعایت پروتکل‌های امنیت اطلاعات و رفع وابستگی سازمان به شرکت‌های بیرونی، سامانه بومی نظارت، کنترل و جمع‌آوری داده‌ها (سیستم SCADA) به‌عنوان سیستم جایگزین معرفی گردید. این پروژه در جریان اتصال به سیستم‌های محیط‌ زیست نیز در نوع خود بی‌نظیر است که در شماره بعدی خبرنامه اطلاعات مربوط به آن پروژه هم ارائه خواهد شد.

حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست فولاد مبارکه نیز هدف از ایجاد سیستم یکپارچه اسکادای محیط‌ زیست را متمرکز کردن داده‌های پراکنده به‌صورت یک‌جا، ارائه مناسب آن‌ها در صفحات گرافیکی و نموداری مناسب، امکان مراجعه به آرشیو آن‌ها و در دسترس قرار دادن این داده‌ها به‌صورت آنلاین و اتوماتیک برای سایر سیستم‌ها در شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد.

وی گفت: هرساله نهاد‌های ذی‌ربط از قبیل سازمان محیط‌ زیست، داده‌های اندازه‌گیری آلاینده‌های زیست‌محیطی را به‌صورت متقن از فولاد مبارکه مطالبه قرار می‌کنند؛ ازاین‌رو ارزیابی عوامل آلودگی و اندازه‌گیری سطح این آلاینده‌ها به سیستم یکپارچه اندازه‌گیری، پایش و نمایش اطلاعات آنالایزر‌های زیست‌محیطی فولاد مبارکه نیاز داشت که در سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار مطرح شد.

مدرسی‌فر در تشریح وضعیت قبلی چگونگی پایش پارامتر‌های مربوط به این موضوع گفت: تا پیش‌ازاین، اطلاعات از طریق تجهیزاتی که عموماً فاقد استاندارد‌های اتوماسیون صنعتی بودند جمع‌آوری و به سرور‌های شرکت واسط در خارج از فولاد مبارکه منتقل می‌شد و پس از آن جهت نمایش بر روی لبه اینترنت قرار می‌گرفت که کارشناسان واحد از طریق اکانت کاربری به مقادیر آلاینده‌ها دسترسی پیدا می‌کردند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده