تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۳۵۶۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن مس کرور به بخش خصوصی واگذار شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت جنوب استان کرمان، گفت: هفته گذشته معدن مس کرور به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش می‌متالز، میثم مروجی‌فرد ظهر امروز در سی و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان در سال ۱۴۰۲ که با حضور استاندار کرمان، برگزار شد، با بیان اینکه پیرو تاکید استاندار، جنوب استان کرمان بیشترین مزایده معدنی را در کشور برگزار کرده است، اظهار داشت: امسال چند نوبت مزایده در جنوب استان برگزار و زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری جدید در حوزه معدن شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با حضور شرکت‌های بزرگ معدنی کشور توافق شد زنجیره تولید در جنوب استان کرمان ایجاد شود، ادامه داد: ستاد سرمایه‌گذاری جنوب استان کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با بیان اینکه در حوزه تیتانیوم طرح‌های خوبی در این منطقه در حال اجرا است و دستگاه‌ها در حال انتقال به شهرستان جیرفت است، افزود: از همه تیم اقتصادی استان کرمان تشکر می‌کنم و با همدلی و همراهی صورت گرفته کار‌ها خوب پیش می‌رود.

وی گفت: روز گذشته در تهران معاون امور اقتصادی استانداری کرمان در جلسه‌ای با قاطعیت از منافع استان دفاع کرد که نتیجه همدلی و همراهی سایر دستگاه‌ها و تیم اقتصادی استان است و جای تقدیر دارد.

مروجی‌فرد با بیان اینکه شرکت ملی مس معادنی در جنوب استان کرمان گرفته و هیچ کاری انجام نمی‌داد، افزود: هفته گذشته معدن مس کرور از شرکت مس گرفته و به بخش خصوصی واگذار شد که نتیجه حمایت استاندار و برگزاری مزایده است.

در این جلسه مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه این سی و نهمین جلسه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان در سال ۱۴۰۲ است، اظهار داشت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان مورد توجه مسوولان استان از جمله استاندار است.

وی با اشاره به اینکه جدای از برگزاری جلسات به صورت موردی هم مشکلات فعالان اقتصادی و واحد‌های صنعتی و معدنی و تولیدی استان در حال پیگیری است، افزود: عمده مشکلات واحد‌های تولیدی استان در حوزه بانک‌ها و نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه مصرف آب بخش صنعت در استان کرمان نسبت به سایر بخش‌ها خیلی پایین‌تر است و حتی صنعت کمک کرده است که آب از سایر نقاط کشور به کرمان بیاید، گفت: بخش صنعت در اجرای فاضلاب شهری نیز فعال بوده است.

حسین میجانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه کرمان در سال گذشته استان برتر در جذب منابع تسهیلات سرمایه در گردش بوده است که از بانک‌ها جای تشکر دارد، افزود: این تسهیلات با پنج درصد زیر نرخ مصوب به واحد‌های تولیدی پرداخت شده که از اعتبارات استانی هم بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به واحد‌های تولیدی که نیاز دارند و در جلسه نیاز آنها بررسی شود پرداخت خواهیم کرد، گفت: ۱۵ سال از احداث شهرک صنعتی زرند می‌گذرد و امسال دوباره گزارش محیط زیستی آن در حال تهیه است و امیدواریم که مشکلات این شهرک برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده