تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۳۳۵۸۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد:

عرضه ۸.۷ میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازار و رشد ۴۶ درصدی درآمد شرکت

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه از تحقق تمامی اهداف سازمان در سال ۱۴۰۲ علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود در حوزه‌های برق و گاز و مواد اولیه خبر داد و گفت: چنانچه میزان تحویل محصول به بازار‌های داخلی و صادراتی را به‌عنوان عملکرد نهایی کارکنان بلندهمت شرکت در نظر بگیریم، باید اعلام کنیم که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون درمجموع بازار داخل و صادرات ضمن تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده، ۸.۷ میلیون تن محصول به سمت بازار‌های هدف حمل شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا، ضمن قدردانی از عملکرد همکاران نواحی آهن‌سازی، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، نورد گرم و سرد، مجتمع فولاد سبا، نواحی ستادی و پشتیبانی و سایر شرکت‌های گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: تولید ۱۲ گرید جدید از انواع فولاد‌های خاص که ارزش‌افزوده بیشتری برای شرکت و کشور به همراه داشته است، افزایش تولید سالانه نسبت به مدت مشابه سال قبل و تأمین بازار‌های داخلی با رویکرد عرضه حداکثری و رشد قابل‌توجه نسبت به سال ۱۴۰۱ که از ایجاد التهاب در بازار‌های داخلی پیشگیری کرده از مهم‌ترین دستاورد‌های شرکت در حوزه تولید، فروش و بازاریابی بوده است.

عرضه حداکثری محصول با هدف جلوگیری از بروز التهاب در بازار داخلی

وی تصریح کرد: همدلی و همکاری مدیریت و کارکنان و درک مؤثر آن‌ها از اهداف سازمان، استمرار روند تولید و ارتقای آن علی‌رغم همه محدودیت‌ها و ثبت رکورد‌های روزانه، ماهانه و سالانه در اکثر نواحی شرکت شرایطی فراهم کرد که خوشبختانه با شفافیت هرچه بیشتر و عرضه حداکثری محصولات فولاد مبارکه به بازار‌های داخلی نیاز مشتریان به‌خوبی تأمین و از بروز هرگونه التهاب در بازار داخلی جلوگیری شد. در این میان ارتباط مستمر با مشتریان و استفاده از ابتکارات جدید در بازاریابی و ورود به بازار‌های جدید درتحقق اهداف نقش بسزایی داشته است.

رشد ۶ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار‌های داخلی و صادراتی

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: به‌طور مشخص در حوزه فروش و بازاریابی رکورد‌ها و دستاورد‌های ارزشمندی در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسید؛ به‌نحوی‌که از ابتدای سال جاری تاکنون درمجموع بازار داخل و صادرات، ضمن تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده، تاکنون ۸.۷ میلیون تن محصول حمل شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته و در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

طیب‌نیا اظهار داشت: به‌منظور پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان محصولات تخت فولادی و همچنین رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، فولاد مبارکه خود را متعهد به تأمین حداکثری نیاز بازار داخل دانسته و در عمل نیز پایبندی خود را به این مهم نشان داده است. بدین منظور طی سال جاری و چند روز مانده به پایان سال ۷.۳ میلیون تن محصول تحویل بازار‌های داخلی گردیده که نسبت به سال گذشته با رشد ۴ درصدی همراه بوده است.

رشد ۱۷ درصدی صادرات

وی از تداوم حضور مؤثر و پایدار در بازار‌های جهانی به‌عنوان یکی دیگر از راهبرد‌های اساسی فولاد مبارکه یاد و عنوان کرد: فولاد مبارکه با اولویت تأمین بازار داخل در حوزه صادرات نیز در سال ۱۴۰۲ خوش درخشید و به‌منظور حضور در بازار‌های جهانی هدف و تأمین منابع ارزی، نیازمندی‌های تجهیزاتی و سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای شرکت ۱.۴ میلیون تن محصول به بازار‌های جهانی صادر کرده که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش‌یافته است.

رشد ۴۶ درصدی درآمد فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه از افزایش سودآوری فولاد مبارکه برای سهام‌داران شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای ارزش‌آفرینی برای سهامداران، درآمد شرکت با رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ تا چند روز مانده به پایان سال به حدود مبلغ ۲۳۵ همت رسیده که در تاریخ فعالیت فولاد مبارکه رکورد ویژه‌ای محسوب می‌شود.

طیب‌نیا در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ تمامی کارکنان سازمان در همه رده‌های سازمان از دل‌وجان مایه گذاشتند و تلاش کردند تا ضمن جامه عمل پوشاندن به راهبرد رهبر معظم انقلاب، گام مؤثر دیگری در مسیر تعالی و رونق اقتصادی کشور بردارند و این امر شایسته تقدیر است.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده