تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۳۶۰۲۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ثبت قرارداد اجاره فقط در سامانه خودنویس از سال ۱۴۰۳

‌می‌متالز - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: قرارداد اجاره از سال آینده فقط در سامانه خودنویس ثبت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «هادی عباسی» معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: تا پایان امسال به طور کامل سامانه خودنویس را جایگزین سامانه قدیمی سامانه املاک و مستغلات می‌کنیم. تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار قرارداد اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان در سامانه خودنویس ثبت شده که قابل استعلام‌گیری است.

عباسی افزود: ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تکلیفی را برای ما مشخص کرده است تا مالکین و مستاجرین به طور مستقیم قرارداد‌های اجاره، خرید و فروش و پیش‌فروش خود را در سامانه یا پلتفرم و سکوی خودنویس ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

وی درباره نگرانی مشاورین املاک برای دریافت حق‌الزحمه گفت: جای نگرانی نیست مشاوران املاکی که در به هم‌رسانی موجر و مستأجر نقش ایفا می‌کنند می‌توانند از سامانه خودنویس استفاده، و حق‌الزحمه خود را دریافت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اگر مشاوران املاک از طریق سامانه خودنویس اقدام کنند تا حق الزحمه خود را دریافت نکنند درخواست موجر و مستأجر را تأیید نمی‌کنند و از طرفی حق‌الزحمه مشاوران در قرارداد اجاره درج شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در سامانه املاک و مستغلات که نام تجاری آن خودنویس است که هم مشاورین املاک وهم‌موجر و مستأجر در صورتی که به توافق برسند می‌توانند درخواست خود در آن را ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده