تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۳۶۱۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چین ۲۰ حلقه چاه جدید در حوزه نفتی آمو احداث می‌کند

‌می‌متالز - وزیر معادن و پترولیم حکومت طالبان اعلام کرد شرکت طرف قرارداد چینی قرار است ۲۰ حلقه چاه جدید در حوزه نفتی «آمودریا» احداث کند.

به گزارش می‌متالز، «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن و پترولیم حکومت طالبان در دیدار با «جائو شینک» سفیر چین در کابل پیرامون پروژه معدن «مس عینک»، پروژه نفت حوزه «آمودریا» و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان، دلاور در این دیدار گفت: کار پروژه‌های متذکره به خوبی جریان دارد، مخصوصاً در حوزه نفتی آمودریا که قرارداد آن با یک شرکت چینی صورت گرفته است. ‏روزانه حدود ۱۴۰۰ تُن نفت استخراج می‌گردد و قرار است ۲۰ حلقه چاه جدید نیز در این حوزه حفاری گردد و سطح استخراج نفت در حوزه نفتی آمودریا افزایش خواهد یافت.

دو طرف در ادامه ضمن گفتگو درباره پروژه معدن مس عینک، در رابطه به پیشرفت‌های پروژه و آثار باستانی منطقه مس عینک، ‏ بحث و تبادل نظر کردند و برای تسریع و آغاز عملی کار این پروژه نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح کردند.

سفیر چین همچنین در این دیدار اظهار داشت پکن در نظر دارد برنامه‌های آموزشی را به‌منظور ارتقای ظرفیت کارمندان در بخش‌های مختلف برگزار نماید و وزارت معادن و پترولیم نیز می‌تواند نماینده‌های خود را برای آموزش معرفی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده