تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۳۶۱۸۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرکل دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن:

قرارداد تسهیلات ۷۵۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن منعقد شد

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن از انعقاد قرارداد بیش از ۷۵۸ هزار واحد این طرح توسط بانک‌های عامل خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «احمد خادمیان» میزان مشارکت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۷۱۳ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۷۵۸ هزار و ۷۱ واحد قرار داد منعقد کردند.

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه داد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در ابتدای سال ۱۴۰۲ معادل ۲۵۵ هزار و ۴۷۸ واحد انعقاد قرار داده بود که رقم انعقاد قرارداد در اسفند سال گذشته به ۷۵۸ هزار و ۷۱ واحد رسید.

خادمیان افزود: رقم انعقاد قرارداد در یکسال گذشته معادل ۵۰۲ هزار و ۵۹۳ واحد بوده است که نشان از تلاش دولت و همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارد.

وی میزان مشارکت بانک مسکن را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از سایر بانک‌ها عنوان کرد.

خادمیان تصریح کرد: در سال جدید با توجه به تعیین شعار سال توسط رهبر انقلاب، ضرورت دارد تا مشارکت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن برای واحد‌های معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تقویت شود.

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه داد: همکاری بانک‌ها در یکسال گذشته با تاکید شورای عالی مسکن و وزارت راه و شهرسازی تقویت شد و پیش‌بینی می‌شود تا همکاری بانک‌ها در سال جدید بیشتر شود.

افزایش تسهیلات ودیعه مسکن از ۴۰ به ۸۰ همت

وی در بیان دیگر اقداماتی که در مجموعه معاونت مسکن و ساختمان انجام شد، گفت: در سال گذشته با تلاش‌های دولت سهمیه تسهیلات ودیعه مسکن از ۴۰ به ۸۰ همت افزایش یافت. همچنین، کاهش نرخ سود تسهیلات از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد از دیگر تسهیل‌گری‌هایی بود که در سال گذشته توسط دولت برای متقاضیان مسکن انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده