تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۳۶۲۴۲
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت صعودی شد

‌می‌متالز - قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به محدودتر شدن عرضه جهانی، افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، بهای معاملات نفت برنت با ۵۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۸۵ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا با ۵۵ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص، هفته گذشته، حدود یک درصد کاهش داشتند. دلار قوی‌تر که طی هفته گذشته، حدود یک درصد افزایش یافت، روند رشد قیمت نفت را محدود کرد.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس شرکت «ان اس تردینگ» در این باره گفت: تشدید تنش ژئوپلیتیکی با افزایش حملات به تاسیسات انرژی در روسیه و اوکراین به همراه رنگ‌باختن امید‌ها به آتش‌بس در غزه، نگرانی‌ها نسبت به محدودتر شدن عرضه جهانی نفت را برانگیخته است.

در این بین، شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته، یک حلقه کاهش پیدا کرده و به ۵۰۹ حلقه رسیده که نشان دهنده عرضه کمتر است.

دو روز پس از بزرگ‌ترین بمباران هوایی سیستم انرژی اوکراین توسط روسیه در جنگ دو ساله، اوکراین از حملات موشکی و پهپادی جدید روسیه خبر داد.

این اقدام به دنبال حملات اخیر اوکراین به زیرساخت‌های نفتی روسیه و هدف قرار گرفتن حداقل هفت پالایشگاه روسی توسط پهپاد‌های اوکراین، صورت گرفتند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت ANZ Research می‌گویند اختلال در فعالیت پالایشگاه‌های نفت روسیه، فشار بر بازار‌های سوخت را افزایش داده است و منجر به افزایش تقاضا برای محموله‌های نفت خام موجود می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده