تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۳۶۴۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش تولید روزانه فولاد در چین

‌می‌متالز - تولید روزانه فولاد خام در چین از اوایل مارس ۲۰۲۴ به ۱۰۴۰۰ تن در روز رسید و طبق اطلاعات انجمن آهن و فولاد چین این میزان بیانگر کاهش تولید ۰.۵ درصدی است. فولادسازان چینی علت اصلی افت تولید روزانه را کاهش تقاضا و رکود بازار داخلی عنوان می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، جدیدترین آمار منتشر شده از صنعت فولاد چین از کاهش میزان تولیدات روزانه کارخانه‌های فولادی در این کشور از اواسط ماه مارس ۲۰۲۴ حکایت می‌کند. بر این اساس تولید روزانه فولاد خام در میان کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین (CISA) طی ۱۱ تا ۲۰ مارس روند نزولی پیدا کرد و با کاهش ۰.۵ درصدی معادل ۱۰۴۰۰ تن در روز از اوایل ماه مارس به میانگین ۲.۰۵ میلیون تن در روز کاهش یافت. همچنین این حجم از تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۱ درصد افت داشته است. انجمن آهن و فولاد چین پیش‌تر میزان تولید روزانه فولاد خام این کشور را برای ده روز میانی ماه مارس به طور متوسط ۲.۴۸ میلیون تن در روز تخمین زد که از کاهش ۴ درصدی نسبت به دهه اول مارس حکایت داشت. به گفته فولادسازان چینی علت اصلی افت تولید روزانه به کاهش تقاضا و رکود بازار باز می‌گردد و تولید محصولات فولادی به میزان گذشته صرفه اقتصادی ندارد. از طرفی اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن آهن و فولاد چین نشان می‌دهد ذخایر فولاد نهایی در کارخانه‌های عضو تا ۲۰ مارس حوالی ۱۹.۵ میلیون تن ثابت ماند که بیانگر رشد ۰.۱ درصدی یا ۹۷۰۰ تن نسبت به ۱۰ مارس و ۳ درصدی در سال است.

کاهش تولید روزانه فولاد در چین

بازگشت قیمت محصولات فولادی در چین به دور صعودی

قیمت محصولات فولادی در چین از اوایل مارس سال میلادی جاری روندی نزولی به خود گرفت ولی این روند از نیمه‌های ماه یعنی حوالی ۲۰ مارس تغییر کرد، به عنوان مثال میلگرد ۲۰ میلی‌متری در بازار فولاد این کشور با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده با بهای ۳۷۱۲ یوان در هر تن معادل ۵۱۴ دلار در تن به فروش می‌رسد که این رقم نسبت به اوایل ماه ۴۶ یوان در هر تن بالا رفته است ولی همچنان در مقایسه با ماه قبل ۱۳۸ یوان در تن کمتر است. از طرفی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین نسبت به مارس ۲۰۲۳ افت قابل توجهی دارد. به اعتقاد فولادسازان چینی مصرف فولاد در این کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی یافته و در حوزه بعضی از محصولات تقاضا در سال ۲۰۲۴ به نصف رسیده است. درنتیجه حجم معاملات روزانه فولاد ساختمانی شامل مفتول و میلگرد در میان ۲۳۷ تجارتخانه چینی در اواسط مارس ۱۳۰۷۶۰ تن در روز برآورد شد که نسبت به اوایل ماه جاری رشد ۳۲.۵ درصدی را تجربه کرد. در مقابل حجم معاملات فعلی نسبت به مارس ۲۰۲۳ حدود ۲۱.۳ درصد کاهش داشته است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده