تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۳۸۱۱۶
رئیس هیات عامل ایدرو خبر داد؛

نیازمند استراتژی یکپارچه در حوزه صنایع ریلی هستیم

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد که نیازمند استراتژی یکپارچه در حوزه صنایع ریلی هستیم.

به گزارش می‌متالز، نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع بررسی عملکرد تولید سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید محصولات ریلی در سال ۱۴۰۳ با حضور مسوولان و مدیران واحد‌های تولیدی صنایع ریلی در ایدرو برگزار شد.

«بابک احمدی» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران در این جلسه با اشاره به فعال شدن کمیته‌های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی اظهار کرد: هدف این است که در این کمیته‌ها، چالش‌ها و مسائل صنایع مختلف را احصاء و راهکار‌های رفع آن با حضور ذینف‌عان بررسی شود تا با ایجاد هم‌افزایی بتوان شاهد جهش تولید در این حوزه بود.

وی افزود: برای حفظ و توسعه صنایع ریلی نیاز به یک استراتژی یکپارچه در این حوزه داریم و بایست با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن‌های مسافری، باری، مترو و لوکوموتیو و …. تعیین کنیم.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت‌های تولیدی صنایع ریلی علاوه بر توجه به بازار داخل، در تدوین برنامه‌های آتی خود باید راهبرد صادراتی و نگاه به بیرون را مدنظر قرار دهند و در این مسیر وزارت صمت حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان از جمله در اخذ استاندارد‌های بین‌المللی و دسترسی به بازار‌های هدف انجام خواهد داد.

در این نشست مدیران شرکت‌های تولیدی حوزه ریلی مسائل و چالش‌های واحد‌های تولیدی خود را بیان کردند.

نبود برنامه و افق مشخص در حوزه صنایع ریلی، عدم توجیه سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی، لزوم هماهنگی بین شرکت راه‌آهن، شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه، مشکل کمبود لوکوموتیو، مشکل تخصیص ارز و مشکلات گمرکی از جمله مهمترین مسائل مطروحه در این جلسه بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده